Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:43:24 GMT

پیشنهاد آیت‌الله مکارم برای حل مشکلات اقتصادی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۰۶۶

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر جناح بندی های سیاسی کنار زده شود و یک تیم قدرتمند اقتصادی فعال شود، وضعیت اقتصادی کشور متحول می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم شب دوم قدر که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد، بابیان برخی از جنبه‌های ترویج سبک زندگی غربی در کشور گفت: با ترویج و توسعه فرهنگ غرب در بین مردم، امروز مشاهده می‌شود که همسایگان از حال یکدیگر بی‌خبر بوده و مانند دو غریبه از کنار یکدیگر عبور می‌کنند و حتی گاهی مواقع همدیگر را نمی‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین تأکید کرد: پخش سرودهای مبتذل و وادار کردن دختران معصوم کشور به رقاصی و آوازخوانی در کشوری که داعیه‌دار اسلام است به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نبوده و نیست، عده‌ای با عناوین جذاب می‌خواهند زمینه اجرای سند ننگین و استعماری ۲۰۳۰ را در آموزش‌وپرورش عادی‌سازی کنند.

وی عنوان کرد: جامعه اسلامی باید نسبت به این قبیل تحرکات هوشیار بوده و به وظیفه ذاتی خود در عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر جامعه عمل بپوشاند چراکه هیچ عملی بدون امربه‌معروف و نهی از منکر در درگاه الهی مقبول واقع نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نسبت به نوجوانان و فرزندان خود باید هوشیار و حساس باشیم، اگر کوچک‌ترین غفلتی در رابطه با نسل آینده شود، فضای مسموم مجازی و دیگر مسائل و معضلات اجتماعی آن‌ها را با خود برده و در خود غرق خواهد کرد.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از جناح‌بندی‌های آزاردهنده سیاسی موجود در کشور گفت: درصورتی‌که جناح‌بندی‌های سیاسی در کشور از بین رفته و یک تیم قدرتمند اقتصادی شکل بگیرد بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برطرف می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: سفارش به تقوا الهی، رسیدگی به حال یتیمان و همسایگان و همچنین کمک‌رسان مظلوم و دشمن ظالم بودن از آخرین توصیه‌های امام علی (ع) قبل از وداع با این دنیا بوده که نشان از اهمیت ویژه این مسائل است.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌های موجود در تضعیف جایگاه حج و زیارت‌خانه خدا تأکید کرد: کعبه و مسئله حج محور وحدت و انسجام جامعه اسلامی بوده و نباید با برخی رویکردهای اشتباه تضعیف و یا تخریب شود، تضعیف جایگاه و اهمیت زیارت‌خانه خدا از سیاست‌های دیرین انگلیس بوده که وجود آن را خطری برای ادامه حیات مسیحیت قلمداد می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید جناح های سیاسی جناح بندی مشکلات اقتصادی جوشن کبیر شب قدر برگزیت علی ربیعی علی لاریجانی مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح الله‌زاده
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد