Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تورج زینی‌وند در نشست خبری، به حواشی بوجود آمده اخیر در خصوص آیین نامه جدید پوشش و حجاب در دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست وزارت علوم و معاونت فرهنگی دانشگاه، پوشش دانشگاهیان باید متناسب شأن دانشگاه باشد تا هدف و فلسفه آن یعنی ایجاد آرامش و امنیت روانی در محیط دانشگاه، تحقق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آیین نامه «پوشش مناسب» دانشگاه رازی که اخیرا جنجال‌هایی را در خصوص آن به پا کرده‌اند، با کار کارشناسی تدوین شده و آیین نامه‌ای است که بانگاه ارشادی، ترغیبی و آموزشی برای دانشجویان طراحی شده است.

مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی با بیان اینکه این آیین نامه به برخی دغدغه‌های قشر دغدغه‌مند پاسخ گفته، اظهار کرد: دانشگاه آن گونه که برخی دوستان در فضای مجازی مطرح کرده‌اند، هرگز به دنبال این نبوده که آن را حجاب اجباری تلقی کند، بلکه آیین نامه ارشادی و ترغیبی است.

وی این آیین نامه را رقیق شده آییین نامه‌های پوشش وزارت علوم و دانشگاه‌های متعدد کشور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است خواند و افزود: این آیین نامه را در قالب بنرهایی در معرض دید همه دانشجویان دانشگاه قرار دادیم و همه نیز از آن استقبال کردند. البته بدیهی است که بین ۱۲ هزار دانشجویی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، جمعی هم باشند که بنا به مبانی اعتقادی و تربیتی که دارند، زیربار این آیین نامه نروند.

وی تصریح کرد: برخی تشکل‌ها در مورد این آیین نامه نظراتی داشته اند که پس از بررسی این نظرات در صورتی که اصلاحیه نیاز داشته باشد، آن را اصلاح خواهیم کرد.

مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی یادآورشد: اجرایی شدن این آیین نامه یکی از گام‌های مؤثر و ارزنده دانشگاه در راستای اسلامی شدن بر اساس بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی در ادامه به فعالیت ۹ کانون فعال فرهنگی در دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: طی آسیب شناسی که در خصوص علت عدم گرایش دانشجویان به این کانون‌ها داشتیم، متوجه شدیم که حجم گسترده ای از دانشجویان به سمت انجمن‌های علمی گرایش دارند، تا جایی که برای انتخابات انجمن‌های علمی استان حدود 2 هزار و 500 دانشجو شرکت کردند.

زینی‌وند با بیان اینکه برای تقویت کانون‌های فرهنگی دانشگاه، شورای هماهنگی کانون‌ها شکل گرفته، گفت: هرچند طی دو سال گذشته شاهد رشد ۳۲ درصدی برنامه‌های این کانون‌ها بودیم، اما امیدواریم با مجموعه‌ای اقدامات امسال هم از نظر کیفی و کمی افزایش عملکرد این کانون‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

168 / 167 دانشگاه رازی زینی وند دانشگاه رازی آیین نامه پوشش آیین نامه پوشش مناسب دانشگاه رازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه رازی آیین نامه پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد. این سند پس از 12 سال به تصویب هیات وزیران رسید. این سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در در دولت موضوع مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

وی ادامه داد: در همین راستا آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرار گرفته و به‌زودی دو آیین‌نامه دیگر هم به دولت خواهد آمد نخست آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت است.

صحرائی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد شد مگر با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها، تصریح کرد: این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی درباره تغییر برنامه آموزشی برخی استان‌ها برای سال جدید گفت: مطابق راهکاری از تحول هستند، 10 تا 20 درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع به زودی به ثمر برسد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که این آیین‌نامه کرده این است که 10 درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول باید به نفع مهارت آموزی تغییر پیدا کند. موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح اعلام شده است کمیسیون آموزش این را تصویب کرده است و اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس شورای اسلامی است.

صحرائی درباره پرداخت هزینه‌ کلاس‌های فوق‌العاده قبول شدگان آزمون آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه‌ مهارت‌آموزی غیرقانونی است این مصوبه هیات امنای دانشگاه است و مصوبات هیات امنا در چارچوب ضوابط هیات امناها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

کد خبر: 1228306 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود