Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  وزیر امور خارجه قطر روز یکشنبه اعلام کرد عربستان سعودی از قطر برای شرکت در نشست فوق العاده کشور‌های عربی که قرار است در روز سی ام ماه مه در شهر مکه در عربستان سعودی برگزار شود، دعوت کرده است. این در حالی است که قطر پیشتر اعلام کرده بود از این کشور برای شرکت در این نشست دعوت به عمل نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته قطر اعلام کرد به دو نشست در عربستان سعودی برای گفتگو در ارتباط با پیچیدگی‌های مرتبط با حملات با هواپیمای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی در این پادشاهی و همچنین حملات به چهار کشتی از جمله دو نفتکش سعودی در سواحل امارات عربی متحده در اوایل این ماه، دعوت نشده است.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ به سبب ادعا‌ها در این باره که قطر از تروریسم حمایت می‌کند و در حال نزدیک شدن به ایران است، این کشور را از نظر اقتصادی و دیپلماتیک بایکوت کردند. قطر این اتهامات را رد می‌کند.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از سوی ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعودی، پادشاه عربستان سعودی به منظور شرکت در نشست حاکمان کشور‌های عربی در خلیج فارس و یک نشست گسترده‌تر با حضور رهبران عربی دعوت نامه دریافت کرده است.

در این بیانیه بدون اشاره به این موضوع که آیا دوحه این دعوت را پذیرفته است یا خیر، همچنین آمده است این دعوت نامه و یک نامه دیگر توسط رئیس شورای همکاری خلیج فارس به قطر تحویل داده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطر عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است