Web Analytics Made Easy - Statcounter

در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخير ليالی قدر با حضور گسترده مردم در مساجد، تکايا و برخی از منازل با شکوه فراوان و معنويتی خاص برگزار می شود.

یاسوج/خبرگزاری شبستان:

 

علما و متدينين شب های قدر را شب های می دانند که فصل اشک نياز و گريستن چو ابر بهار بر آستان آفرينش غفار است.

 

ليالی قدر شب هایی هستند که قدر خود را در آن می شناسيم و تقدير خود را رقم می زنيم و انتخاب می کنيم، آنچه را برای خويشتن خويش که در ادامه حيات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب های نوزدهم، بيست و يکم و بيست و سوم و به روايتی بيست هفتم ماه مبارک رمضان شب های قدر هستند، شب هایی سرنوشت ساز که همه انسان های خداجوی در طول سال به انتظار اين شب ها می نيشنند.

 

ليالی قدر در نقاط مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد دارای آداب و رسوم ويژه ای است که توسط مردم برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن آن تلاش می کنند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخير ليالی قدر با حضور گسترده مردم در مساجد، تکايا و برخی از منازل با شکوه فراوان و معنويتی خاص برگزار می شود.

 

آنچه در سال های اخير بر فضيلت و شکوه شب های قدر افزوده، حضور خالصانه و با معنويت جوانان و نوجوانان در احيای شب های قدر است.

در این استان شب های قدر، شب هاي بيداری مومنان است، به طوری که تا سحر می توان زنان و مردان مومن را در مساجد و تکايای مختلف در حال راز و نياز با خدا مشاهده کرد.

 

در برخي از مساجد استان که حالت مرکزی دارند، مراسم احيای شب قدر با حضور بسيار گسترده مردم برگزار و در اين مجالس، آيين شب قدر با خواندن دعای جوشن کبير آغاز می شود.

در برخی از مساجد تنها به خواندن اين دعا و بر سر گرفتن قرآن کريم مراسم احياي شب قدر برگزار می شود و در برخی ديگر از مساجد پس از خواندن دعای جوشن کبير، ادعيه ديگر از جمله جوشن صغير و مجير نيز تلاوت می شود و مومنان تا سحر در مسجد حضور دارند.

 

در ليالی قدر و به هنگان بر سر نهادن قرآن چراغ های مسجد خاموش می شود و راز و نيازهای شبانه و خواندن مصيبت حال و هوای خاصی بر فضای مسجد حاکم و بهترين حالت را برای طلب اسغفار از خداي سبحان فراهم می کند.

اوج مراسم احيای شب های قدر در شب بيست و يکم رمضان، شب شهادت مولای متقيان امير مومنان حضرت علی (علیه السلام) است که مردم کهگیلویه و بویراحمد و ديگر نقاط اين استان به عزاداری و سوگواری در غم شهادت آن امام همام به شب زنده داری و احيا مي پردازند.

 

در اين شبها دادن نذورات توسط مومنان نيز اجرا می شود و برخی از مردم نيز در پايان مراسم احيا اقدام به توزيع غذا و اطعام مردم در ظرف های يک بار مصرف می کنند.

در برخی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطق عشايری در شب های قدر به ويژه شب بيست و یکم مراسم خاصی برگزار می شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان احیای شب قدر مجلس مسجد خبرگزاری شبستان نماز جمعه قرآن ماه مبارک رمضان لیالی قدر شب قدر کهگیلویه و بویراحمد نذورات مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طی حکمی «حمید طالبی» را به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، متن حکم مجید چگنی برای سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

همچنین به پاس زحمات ریحان بهادر در دوره تصدی این سمت از ‌وی قدردانی شده است.

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد