Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:39:32 GMT

کمال بهره برداری از شب قدر

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۸۶۲

کمال بهره برداری از شب قدر

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: ظرفیت بزرگی مانند شب قدر پیش روی ما قرار دارد که باید از آن کمال بهره برداری را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی و بین الملل مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمود حسینی» کاویانی در جلسه تفسیر قرآن با موضوع اخلاق سازمانی  اظهار کرد: بر اساس آیه «خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» در شب قدر هر چیزی حالت تساعدی پیدا می کند و عظمت های افزونی خود را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطرنشان کرد: روند افزایشی به شکل طبیعی در ماه رمضان مانند آنچه در روایت ذکر شده اتفاق افتاده است و هر عمل عبادی در ماه رمضان افزونی دارد و این افزونی را نمی توان تصور کرد. اگر یک آیه در ماه رمضان بخوانید مساوی با یک دور کامل قرآنی است که به جز ماه رمضان قرائت شود و این افزونی در ماه رمضان روی می دهد.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: به هیچ وجه این تصور را نداشته باشید که لحظه ای شب قدر را از دست بدهید و این افزونی در طول سال بی مانند است و انسان را به رحمت واسعه الهی متصل می کند.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از ما انسان های عاقبت به شر کم ندیدیم. کسانی که پیشینه خوبی داشتند ولی عاقبت خوبی نداشتند. این به دلیل آن است که از لحظات افزونی در طول سال استفاده نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی عنوان کرد: لازم است لحظات شب قدر را فوق العاده مغتنم بشمارید و دعای عاقبت به خیری برای خود و دوستانتان داشته باشید.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن در شب قدر عظمت های نظام هستی منطبق می شوند گفت: قرآن کتاب عظمت خداوند متعال بوده و بسیار کتاب عظیمی است و عظیم تر از این کتاب نیست که با شب قدر تناسب پیدا می کند همانطوری خداوند فرمود «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ».

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطرنشان کرد: خداوند در شب مبارک قدر قرآن را نازل کرده و این شب مشحون از برکات الهی است و عوامل عظمت در شب قدر جمع شده که یکی از آنها خدا است و مرکز عالم هستی خداوند محسوب می‌شود و تمام خیرات از او است.

وی عنوان کرد: به اندازه ای عظمت زیاد است که «وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ» خوانده می شود. تو نمی دانی لیلة القدر چیست بنابراین شب قدر پر از عظمت و رمز و راز است.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی با بیان اینکه قدر شب پر عظمتی است گفت: هیچ تردیدی در هیچ یک از این موارد نداریم و ظرفیت بزرگی پیش روی ما قرار دارد که باید از آن کمال بهره برداری را داشته باشیم.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان احیای شب قدر خبرگزاری شبستان نماز جمعه مسجد مجلس قرآن ماه مبارک رمضان کاویانی شب های قدر شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه

مرکز جامع سلامت با زیربنای ۲۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، با امکانات کامل ساخته شده تا مانع رفت و آمد الموتی‌ها به قزوین شود.

ملک پور فرماندار قزوین هم که به مراسم افتتاح رفته بود، فرصت را غنیمت دانست و پای حرف مردم نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور