Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به وقوع طوفان شب گذشته در کاشان اظهار داشت: از امروز تا آخر هفته در مناطق کاشان و آران و بیدگل وضعیت جوی هوا ناپایدار است به نحوی که این ناپایداری به صورت وزش باد شدید و یا نسبتاً شدید، طوفان و بارش رگباری باران بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه بارش‌های رگباری باران بیشتر در مناطق کوهستانی نمود دارد، افزود: این بارش‌های رگباری باران بیشتر در مناطق قمصر و نیاسر خواهد بود و از لحاظ دمایی نیز امروز و فردا تغییر محسوس دمایی نداریم به نحوی که بیشینه و کمینه دمایی به ترتیب ۳۷ و ۲۱ درجه سانتی گراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه از روز چهارشنبه با کاهش سه درجه‌ای دما رو به رو هستیم، ابراز داشت: با توجه به وزش‌های باد شدید در کاشان توصیه می‌شود تا مردم تا حد امکان از تردد در محیط‌های باز خودداری کرده و در غیر این صورت از عبور و مرور زیر درختان بلند و تیرهای برق خودداری کنند و همچنین بیماران ریوی در هنگام عبور و مرور از ماسک و یا دستمال مرطوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید با سرعت و فاصله مطمئنه رانندگی کنند، گفت: روستاها و شهرک‌هایی که در مناطق کویری کاشان قرار دارند در هنگام بروز وزش بادهای شدید با پدیده گرد و غبار نسبتاً شدید نیز همراه است و بر همین اساس این وضعیت موجب کاهش دید می‌شود.

ارغوانی ضمن اشاره به توصیه‌های قابل توجه به شهروندان اظهار داشت: لازم است مردم از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز نموده و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهر انجام نشود؛ همچنین از موتورسیکلت و دوچرخه نیز برای تردد استفاده نشود و در صورت طوفان شدید از پل‌های عابر پیاده استفاده نکنند.

کد خبر 4627139

منبع: مهر

کلیدواژه: طوفان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) به تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش یافته و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

امروز در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

پنجشنبه در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی ساعات روز شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

کد خبر 846826 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور