Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، مقامات شهر هیروشیما ژاپن از آزمایش هسته‌ای آمریکا که خبر آن به تازگی منتشر شده است، انتقاد کردند.

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد این کشور اوایل سال ۲۰۱۹ آزمایش هسته‌ای «محدود» (ساب‌کریتیکال) انجام داده است.

کازومی ماتسوئی، شهردار هیروشیما گفت: آزمایش ساب کریتیکال اقدامی نابخشودنی است که معنی‌اش زیر پا گذاشتن احساسات بازماندگان بمباران اتمی است، یعنی کسانی که آرزو دارند دنیا عاری از تسلیحات هسته‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون ژاپن افزود: یک آزمایشگاه آمریکایی اعلام کرد این آزمایش در ماه فوریه (بهمن ۱۳۹۷) در ایالت نوادا صورت گرفته و بخشی از برنامه نوسازی تسلیحات هسته‌ای آمریکا بوده است.

ان اچ کی افزود: این آزمایش هسته‌ای در آمریکا نخستین آزمایش این چنینی از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ (دی ماه سال ۱۳۹۶) و همچنین دومین آزمایش هسته‌ای در دولت ترامپ محسوب می‌شود.

آزمایش هسته‌ای ساب کریتیکال باعث انفجار هسته‌ای مهیب نمی‌شود.

در پی اعلام این خبر بود که فرماندار هیروشیما نامه‌ای اعتراض آمیز به رئیس‌جمهور آمریکا فرستاد. فرماندار هیروشیما در این نامه مصرانه از ترامپ خواست همه آزمایش‌های هسته‌ای را متوقف کند. او همچنین از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود به شهر هیروشیما سفر کند تا عمق و مقیاس ویرانی‌های ناشی از بمباران اتمی آمریکا در سال ۱۹۴۵ (سال ۱۳۲۴ شمسی) را درک کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آسیا تهدیدات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراض کودکان غزه به جنایت‌های اسرائیل (فیلم) اعتراض محیط زیستی در آلمان؛ اشغال یک جنگل (فیلم) مراسم تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان (فیلم)

دیگر خبرها

  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد