Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@20:24:59 GMT

کشورهای بدون نفت اقتصاد را چگونه اداره می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۳۲۲۵

کشورهای بدون نفت اقتصاد را چگونه اداره می‌کنند؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی‌اکبر لبافی بخش خصوصی را بهترین جایگزین درآمدهای نفتی دانست و گفت: بخش خصوصی به منزله حذف مداخلات دولتی و قوانین زائد است که باید در تمام بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات ورود کند و جریان کارآفرینی از طریق آن پیش برود.

وی با طرح این پرسش که کشورهایی که نفت و گاز ندارند اقتصاد خود را چگونه اداره می‌کنند؟ ادامه داد: این کشورها مزیت‌های داخلی خود را باور کرده و به سراغ بخش خصوصی رفته‌اند، حمل و نقل، خدمات، صنعت و کشاورزی خود را به دست بخش خصوصی سپرده‌اند و دولت تنها نظارت می‌کند؛ لذا معتقدم بخش خصوصی قوی می‌تواند برای کشور ارزآوری و درآمدزایی داشته باشد و صندوق‌های بیمه‌ای را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه کار گفت: چه نفت داشته باشیم یا نداشته باشیم تنها راه موجود تقویت بخش خصوصی است، وقتی قوانین مداخله‌جویانه داریم باید روی بخش خصوصی متمرکز شویم. کره ظرف ۱۰ سال از بخش خصوصی خود حمایت کرد و پس از آن فرمان‌های اجرایی و تصمیم‌گیری‌های خود را با هماهنگی بخش خصوصی صادر کرد ولی آیا ما هم در تمام تصمیم‌گیری‌ها از بخش خصوصی مشورت می‌گیریم؟

لبافی با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات زائد باید از پیش پای بخش خصوصی برداشته شود، افزود: دولت با مهیا کردن بستر فعالیت بخش خصوصی و صرف کمترین هزینه می‌تواند به اهداف اقتصادی پیش‌بین شده در برنامه ششم دست پیدا کند.

بسیاری از فعالان اقتصادی و بازرگانی، مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی را خواستار شده و مشورت با بخش خصوصی را در تحقق منافع بلندمدت کشور مؤثر می‌دانند. به اعتقاد آنها بخش خصوصی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های توسعه اقتصادی نباید صرفاً نقش مجری‌گری داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: كسب و كار کره کارآفرینی درآمد نفتی بخش خصوصي صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس بین جمهوری اسلامی ایران و قاره پرظرفیت آفریقا، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخص برای تحقق اهداف اجلاس تاکید کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه‌های همکاری خوبی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست منشاء تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازنده و موثری برای ارتقای اقتصاد مکمل و اثربخش میان ایران و کشورهای آفریقایی و منشا پیشرفت اقتصادی بیش از پیش برای دو طرف باشد.

دریافت 81 MB

تدوینگر: امین نصراللهی                       

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی