Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:24:46 GMT

بازار مسکن متولی ندارد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۳۲۶۰

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی متولی ندارد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تلاطمات بازار و افزایش قیمت ها هیچ حساسیتی نشان نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قلی الله‌قلی زاده ، با انتقاد از وضعیت کنونی بازار مسکن، اظهار داشت: متأسفانه در شرایط کنونی بازار مسکن به ویژه حوزه رهن و اجاره به معضلی بزرگی تبدیل شده و عملا مستأجران در کلانشهرها از جمله تهران با بحران مسکن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نرخ اجاره مسکن مانند نرخ تورم افسارگسیخته شده و عملا نظارت و کنترلی در این حوزه صورت نمی گیرد.   وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی متولی ندارد   وی افزود: وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی متولی ندارد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تلاطمات بازار و افزایش قیمت ها هیچ حساسیتی نشان نمی دهد.   الله‌قلی زاده ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که قیمت های مسکن روز به روز در حال افزایش است، به طوری که خود من در هفته گذشته میخواستم خانه ای را در تهران رهن کنم، اما به دلیل بالا بودن قیمت منصرف شدم، حال مالک خانه بعد از گذشته یک هفته به من اعلام می کند که خانه مذکور را چندین درصد بالاتر از قیمت اعلامی به نفر دیگری اجاره داده است.   هیچ ساز و کار دقیقی برای تعیین قیمت مسکن وجود ندارد   این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی هیچ ساز و کار دقیقی برای تعیین قیمت مسکن وجود ندارد و مالکان مساکن طبق سلیقه و منافع خود قیمت ها را تعیین می کنند.   دولت باید از تجربیات دیگر کشورها برای ساماندهی بازار مسکن استفاده کند   عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید از تجربیات دیگر کشورها برای ساماندهی بازار مسکن استفاده کنند، البته شرایط کنونی بازار مسکن در ایران، قابل مقایسه با هیچ کشور دیگر نیست، زیرا در کشور نظارتی در این رابطه وجود ندارد.   منبع: فارس     

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!