Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:46:54 GMT

رونمایی از نخستین لپتاپ 5G دنیا

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۳۶۷۹

رونمایی از نخستین لپتاپ 5G دنیا

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ طراحی لپتاپ جدید لنوو شباهت زیادی با محصولات 2در1 سری یوگا دارد که به یک لولای مخصوص با قابلیت چرخش به پشت مجهز شده و از دکمه های کیبورد مقعر بهره می برد. البته طبق اطلاعات موجود، احتمالاً این طراحی تا سال 2020 دستخوش تغییراتی خواهد شد.

اسنپدراگون 8cx از هشت هسته 2.8 گیگاهرتزی بهره می‌برد

از نظر سخت افزاری، لپتاپ 5G لنوو به یک چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون 8cx مجهز شده که با هشت هسته Kryo 495 و 10 مگابایت حافظه کش، نسبت به سایر لپتاپ های مبتنی بر پردازنده های ARM عملکرد بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن برای پردازش امور گرافیکی نیز از چیپ Adreno 680 Extreme استفاده شده که به گفته کوالکام، دوبرابر قوی تر از نمونه به کار رفته در اسنپدراگون 850 خواهد بود.

 

همان طور که انتظار می رود، لپتاپ 5G لنوو یک کامپیوتر همیشه روشن (مانند گوشی) است که مصرف باتری آن به مراتب کمتر از لپتاپ های مجهز به پرازنده های اینتل بوده و می تواند تا ساعت ها استفاده از ویندوز 10 مایکروسافت و نرم افزارهای کاربردی آن را ممکن کند.

البته باید در نظر داشت که هنوز تمام اپلیکیشن های ویندوزی برای استفاده توسط پردازنده های ARM بهینه نشده اند و به همین خاطر، برخی از این نرم افزارها توسط یک ایمولاتور (شبیه ساز) در لپتاپ های همیشه روشن اجرا می شوند. در چنین شرایطی، فشار بیشتری بر دوش پردازنده خواهد بود که کوالکام در این زمینه قول عملکرد بی نقص را داده است.

 

اما شاید مهم ترین ویژگی محصول مشترک لنوو و کوالکام، قابلیت اتصال آن به شبکه 5G باشد که توسط مودم X55 کوالکام ممکن شده و 7 گیگابیت در ثانیه را به کاربر ارائه می دهد. در کنار اینترنت پرسرعت، پشتیبانی از PCI-E 3.0، خروجی تصویر 4K، پورت USB 3.1 و USB-C نیز در اسنپدراگون 8cx پیش بینی شده که تولید یک لپتاپ استاندارد را ممکن می کنند.

گفتنی است شرکت سازنده اطلاعات بیشتری از لپتاپ 5G خود منتشر نکرده و فعلاً باید منتظر اسم نهایی این محصول به همراه سایر مشخصات و البته قیمت آن باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد اینترنت تایوان مایکروسافت یوگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن

رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

در نمایشگاه امسال این کمپانی چند محصول خود از جمله “فانتوم و اسپکتر لوکس برقی” را در معرض دید بازدیدکنندگان قرارداد و به نوعی بیشترین بازدید کنندگان رو به خود اختصاص داده است.

موتور گوست اکستند 12 سیلندر است و دارای 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاوراست این قصر متحرک 2.5تنی تنها 4.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

اسپکتر برقی نیز یک خودروی لوکس برقی است که بر روی پلتفرم فانتوم عرضه شده است. این خودرو بردی بیش از 500 کیلومتر را دارد و‌طراحی آن شبیه رولزرویس ریس کوپه است. شتاب صفر و 100 این هیولای 3 تنی 4.5 ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر محدود شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود