Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی ناکامی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه، پارلمان رژیم صهیونیستی نخستین گام برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات دیگر را برداشت. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز،  با رای اولیه نمایندگان اسرائیل به انحلال کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، نخستین گام برای برگزاری دوباره انتخابات پارلمانی برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود با وجود پیروزی در انتخابات پارلمانی اخیر تا روز دوشنبه 6 خرداد نتوانسته بود دولت تشکیل دهد. او در حالی که تنها تا پایان روز چهارشنبه 8 خرداد فرصت دارد تا اعضای کابینه خود را معرفی کند، در متقاعد ساختن احزاب راست و راست افراطی برای تشکیل ائتلاف تاکنون همچنان ناموفق مانده است. به همین دلیل نمایندگان کنست در یک رأی‌گیری اولیه به انحلال پارلمان رأی دادند.

رأی‌گیری نهایی نمایندگان برای انحلال کنست احتمالا روز چهارشنبه همزمان با پایان مهلت نخست‌وزیر برای معرفی کابینه انجام خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو پس از آن که در فردای انتخابات 20 فروردین گذشته، پیروزی حزب خود را اعلام کرد، از سوی «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شد. او تلاش کرد تا با ایجاد ائتلافی از محافظه‌کاران، راستگراهای افراطی و ارتودکس‌های افراطی برای پنجمین بار هدایت کابینه را در دست بگیرد اما این احزاب به دلیل اختلاف با حزب حاکم حاضر به شرکت در ائتلاف نشدند.

نتانیاهو که از حدود ده سال پیش تاکنون بر مسند نخست وزیری رژیم صهیونیستی تکیه زده، به جز این بن‌بست سیاسی در یک پرونده قضایی نیز با اتهام فساد مالی روبروست.

 احتمال می رود که انتخابات زودهنگام کنست در سوم سپتامبر آینده برگزار شود با توجه به اینکه انتخابات زودهنگام اخیر در ماه آوریل برگزار شد، ارزیابی ها نشان می دهد که حرف و حدیث درباره تاریخ های پیشنهادی برای برگزاری انتخابات زودهنگام تنها ابزاری برای فشار بر لیبرمن است تا از مواضع خود در ارتباط با قانون سربازگیری عقب نشینی کند.

انتهای پیام/.

R36486/P/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد

ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله خود در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» افزود: اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها معتقدند که تنها انگیزه گسترش جنگ و حمله به رفح حفظ آینده سیاسی نتانیاهو است، زیرا حمله به رفح به هیچ وجه به نفع اسرائیل نیست.

وی همچنین تاکید کرد که نتانیاهو در داخل حباب جدا از واقعیت زندگی می‌کند و در آن حباب به خود و دیگران می‌گوید که برای ادامه حیات اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر تمام کسانی است که می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند.

المرت با اذعان به اینکه گفتن این موضوع از نظر احساسی دشوار است، اعتراف کرد که «مهم است درک کنیم که اسرائیل از این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد» او در عین حال بر لزوم درک این موضوع تاکید کرد که همه اهداف صحبت‌های مداوم نتانیاهو در مورد «پیروزی کامل» را درک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد
  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش