Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@21:29:37 GMT

دیوارنگاری‌های شهدا در شهر ترمیم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۶۴۹۶

به گزارش ایلنا، سیدمجتبی موسوی (معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران) اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه دیوارنگاری و در برنامه‌های سالیانه به آن می‌پردازیم دیوارنگاری با موضوعات شهداست. در طول سال آثار و طرح‌هایی که با مضامین شهدا، انقلابی و ارزشی مورد تایید شورای هنری قرار گرفتند را به صورت پروژه‌های جداگانه اجرا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان به پروژه دیوارنگاری شهید کاظمی ‌در بزرگراه بسیج یا پروژه دیوارنگاری شهید خسروپور در اتوبان شهید باقری که در حال حاضر در حال انجام هستند اشاره کرد. همچنین مرمت دیوارنگاری شهدای پورزند و شهدای افراسیابی هم یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار مدیریت نقاشی دیواری ما قرار دارد و بعد از تایید و نهایی شدن، مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود که حداکثر تا دو ماه آینده این کار به اتمام برسد.

موسوی توضیح داد: یکی از موضوعات مهمی‌که امسال تعریف شده ساماندهی دیوارنگاره‌های شهدا در سطح شهر است. بسیاری از این آثار از سال‌های قبل در سطح تهران اجرا شده‌اند، بعضی از این آثار توسط خود سازمان زیباسازی و در واقع طرح‌های مصوب انجام شده و برخی از اینها توسط بقیه سازمان‌ها و ارگان‌ها و شهرداری‌های مناطق انجام شده که عمر زیادی هم از آن گذشته و گاهی هم از کیفیت طراحی و اجرایی مناسب برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: در هر صورت با توجه به تعدد و تنوع اینها و همینطور گستردگی و پراکندگی‌شان در همه سطح شهر ما برنامه‌ای داریم که در سال ۹۸ تمامی ‌این آثار را برداشت و مطالعه می‌کنیم و برنامه ریزی اجرایی برای آنها انجام دهیم و بعد بر اساس آن در یک پروژه سه ساله و در سه مرحله پیش بینی شده تا دیوارنگاری‌های شهدای موجود در سطح شهر تهران را ساماندهی کنیم تا از شرایط و وضعیت نامطلوب به وضعیت مطلوب برسانیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان زیباسازی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند  در گفتگو با بیان اینکه  هدف دولت آن است که آن بخش از مردم که صاحب مسکن نیستند را خانه دار کنند و با توجه به آنکه این روش و اقدامات برای دولت گران تمام می شود بنابراین تمامی اهداف دولت آن است که در اجرای این طرح سوداگران  مسکن را حذف و مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد افزود: در ین طرح با توجه به آنکه قیمت زمین برای متقاضیان حذف می شود بنابراین تمام تلاش بر این اساس است که مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد .

وی افزود: متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش  امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.

صیادی بیان کرد: خرید وفروش امتیازهای نهضت ملی مسکن  کار اشتباهی است و به هیچ عنوان متقاضیان این اقدام را انجام ندهند و اگر قصد انجام این اقدام را داشته باشند برای سایر پروژه های مسکونی تنها از طریق قانون پیش فروش مسکن انجام دهند که برای این اقدام هم  تشریفات خاص خود را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟