Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:15:35 GMT

پرداخت الکترونیکی عوارض در بسیاری از کشورهای آسیایی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۶۶۰۲

پرداخت الکترونیکی عوارض در بسیاری از کشورهای آسیایی

به گزارش خبرنگار مهر، از آغاز سفرهای نوروزی امسال طرح اخذ عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها در ۴ آزادراه منتهی به پایتخت به عنوان پایلوت آغاز شد و قرار است از تیرماه در همه آزادراه‌های کشور به اجرا درآید.

از مزایای این سیستم می‌توان به کاهش زمان سفر، کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در جاده‌ها و همچنین کاهش احتمال تصادفات رانندگی در اثر کاهش ناگهانی سرعت برای پرداخت عوارض اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این روش از لحاظ اقتصادی صرفۀ بیشتری برای سرمایه‌گذارها دارد. زیرا هزینۀ ساخت و نگهداری گیشه و نیروی کار دائمی را حذف می‌کند.

تجربه موفق کشورهای آسیایی

تایوان نخستین کشوری است که موفق شده سیستم پرداخت تمام الکترونیکی را در تمام آزادراه‌هایش به اجرا در آورد. همچنین نخستین کشوری است که موفق شده پرداخت براساس مسافت طی شده را جایگزین پرداخت عوارض با نرخ ثابت کند. این کشور هم اکنون دارای بیشترین مسافت آزادراهی با پرداخت الکترونیکی عوارض در جهان است. در این سیستم هر وسیلۀ نقلیه روزانه ۲۰ کیلومتر سفر رایگان دارد و پس از آن براساس نوع وسیله و سایر پارامترها، به‌ازای هر کیلومتر باید مبلغی پرداخت کند. در این سیستم وسایل نقلیه از تخفیف‌های خاصی نیز برخوردار می‌شوند.

از دیگر کشورهای آسیایی که سیستم‌های پرداخت الکترونیکی عوارض در آن‌ها به‌خوبی در حال اجراست، می‌توان به ژاپن اشاره کرد که سیستم پرداخت الکترونیکی سراسری آن از سال ۲۰۰۱ شروع به کار کرده و آزادراه‌ها و تونل‌ها را در این کشور با روزانه ۶ میلیون تراکنش، پوشش می‌دهد.

همچنین در کرۀ جنوبی، این سیستم به رانندگان وسایل نقلیۀ موتوری این اجازه را می‌دهد تا عوارض را به‌صورت بی‌سیم و بدون نیاز به توقف در تمام آزادراه‌های این کشور پرداخت کنند.

چین و فیلیپین نیز به‌صورت گسترده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی عوارض استفاده می‌کنند.

هند نیز یکی دیگر از کشورهای آسیایی است که با سرعت به‌سمت الکترونیکی کردن پرداخت عوارض جاده‌ای پیش می‌رود. هم‌اینک تعداد زیادی از آزادراه‌های این کشور تحت پوشش پرداخت الکترونیکی عوارض قرار گرفته‌اند.

کد خبر 4626734 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: پرداخت عوارض آزادراهی آزادراه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک در محور رودهن – تهران در محدوده جاجرود،  آزادراه پردیس – تهران در محدوده تونل شماره یک و  آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده های ینگی امام کمال شهر و مهرویلا حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود:در آزادراه کرج – قزوین محدوده کمال شهر، ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ادامه داد:در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.

شیرانی به رانندگان هشدار داد در روزهای بارانی، از سرعت خود بکاهند و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.  

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد