Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمان و جزئیات برگزاری مرحله ارزیابی تخصصی یا مصاحبه علمی آزمون ورودی دوره دکتری ۹۸ دانشگاه‌های کشور اعلام شد که جهت دسترسی راحت داوطلبان، به مرور آن‌ها می‌پردازیم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طبق اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور نیمه‌متمرکز دکتری تخصصی سال ۹۸ از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور،  کلیه داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله بایستی با توجه به کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی خود نسبت به ثبت‌نام و انجام مصاحبه علمی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 زمان ثبت نام و انجام مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان مطابق با برنامه‌های زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه‌هایی است که در آن پذیرفته شده اند، از این رو به زمان و جزئیات مصاحبه علمی (مرحله ارزیابی تخصصی) برخی از این دانشگاه‌ها اشاره می‌کنیم:

دانشگاه علامه طباطبائی
داوطللبان می‌توانند براساس کد رشته‌هایی که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه معرفی شده‌اند از ششم تا هفدهم خردادماه ۹۸  با مراجعه به سایت آزمون دانشگاه به نشانی azmoon.atu.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پذیرش بر اساس معرفی چند برابر ظرفیت از طرف سازمان سنجش آموزش کشور و با بررسی سوابق علمی و مصاحبه است که مطابق جدول زمانبندی رشته‌ها و ساعت قید شده در کارت آزمون هر داوطلب برگزار می‌شود.  مصاحبه علمی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری تخصصی سال ۹۸ برای دوره روزانه در بازه زمانی یکم تا ششم تیرماه ۹۸ و مصاحبه دوره پردیس خودگردان دار بازه زمانی پنجم تا دهم تیرماه ۹۸ برای هر رشته تحصیلی انجام می‌گیرد.

داوطلبان‌ می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان ارزیابی علمی  متناسب با رشته موردپذیرش خود، اطلاعیه دانشگاه را از اینجا دانلود و مشاهده کنند.

دانشگاه پیام نور
به اطلاع کلیه معرفی شدگان به مصاحبه علمی آزمون دکتری سال ۹۸ می‌رساند، طبق اعلام مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور، نظر به اینکه احتمال جابجایی در زمان و مکان برگزاری جلسات مصاحبه علمی دوره دکتری دانشگاه پیام نور وجود خواهد داشت لذا تاریخ و محل دقیق برگزاری جلسات فوق از طریق پورتال اصلی دانشگاه پیام نور متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشگاه تهران
داوطلبان می‌توانند از امروز سه شنبه هفتم لغایت سیزدهم خردادماه ۹۸ جهت انجام مراحل ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک لازم به وبگاه معاونت آموزشی دانشگاه تهران به نشانی Academics.ut.ac.ir مراجعه کنند.

شایان ذکر است مصاحبه از ۱۸ لغایت ۲۴ خردادماه ۹۸ برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی به داوطلبان از طریق وبگاه معاونت آموزشی دانشگاه صورت می‌پذیرد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر
ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۸ از روز شنبه چهارم خردادماه آغاز شده است و داوطلبان بایستی تا روز دوشنبه بیشتم خردادماه به سامانه تحصیلات تکمیلی دانشگاه (ثبت نام دوره دکتری سال ۱۳۹۸) مراجعه و کلیه اطلاعات و سوابق شخصی، آموزشی، پژوهشی، تدریس، اشتغال و ...، همچنین رشته / گرایش/ محل‌های مورد نظر خود را طبق راهنمای مربوطه وارد pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant سامانه کنند.

کلیه دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی باید در روز‌های دوشنبه الی چهارشنبه تاریخ ۲۷ تا ۲۹ خردادماه جهت انجام مصاحبه به دانشکده‌های مربوطه مراجعه کنند.

دانشگاه صنعتی شریف
پس از اعلام نتایج اولیه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کـشـور و بـه جهت تسهیل و تسـریـع بـررسی پرونـده هـا، داوطلبان لازم است در سامانه تحصیـلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف به آدرس admission.grad.sharif.ir جهت ثبت نام و ورود اطلاعات لازم در سامانه، طبق راهنما، ثبت نام کنند.

گفتنی است، سامانه ثبت نام تا هشتم خردادماه باز است و پس از آن به هیچ وجه مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد.

داوطلبان رشته فیزیک این دانشگاه توجه داشته باشند که در اولین روز مصاحبه حضـوری روز دوشنبه ۲۷ خردادماه، دانشـکده فیزیـک آزمـون کتبـی برگزار می‌کنـد.

داوطلبان می‌توانند اطلاعات بیشتر درباره جزئیات برگزاری مرحله ارزیابی آزمون دکتری دانشگاه صنعتی شریف را در اینجا دانلود و مشاهده کنند.  

دانشگاه الزهرا (س)
کلیه داوطلبان لازم است جهت شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ از امروز هفتم تا نوزدهم خردادماه ۹۸ به سامانه آموزش گلستان به نشانی edu.alzahra.ac.ir مراجعه و با وارد کردن شناسه کاربری افزودن رقم ۱۴ قبل از شماره داوطلبی و رمز عبور، کد ملی نسبت به تکمیل کلیه اطلاعات درخواستی و ارسال مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

کلیه معرفی شدگان آزمون مرحله دوم ارزیابی تخصصی (مصاحبه) باید با در دست داشتن اصل گواهی انجام ثبت نام غیرحضوری به
همراه مدارک و مستندات آموزشی و پژوهشی مطابق جدول زمانبندی جهت مصاحبه مندرج در وبگاه هر دانشکده جهت تشکیل پرونده فیزیکی و شرکت در مصاحبه به دانشکده مربوطه مراجعه کنند. (برای اطلاع از زمان و نحوه مراجعه مرحله مصاحبه اینجا کلیک کنید)  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زمان برگزاری آزمون دوره دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان