Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: کشور افغانستان عنوان کرده که تا شهریور ۹۸ زمینه بازگشایی مرز یزدان به عنوان گمرک رسمی فراهم می‌شود. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی خاشی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان با رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اظهار داشت: در دوماهه امسال مجموع کالاهای خروجی بیش از 42 میلیون و 500 هزار دلار بوده که از نظر وزنی نیز 350  هزار تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این میزان کالای خروجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزی 71 درصد و از نظر وزنی 50 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: هچنین از این مبلغ 15 میلیون دلار با 201 هزار تن از استان و 27 میلیون دلار خروجی ماده 116 است.

صادرات نفت عربستان به چین افزایش یافتمدیرعامل صندوق ضمانت صادرات: واردات 500 نوع کالا به کشور ممنوع شدصادرات از استان زنجان ‌40 درصد افزایش یافت

خاشی تصریح کرد: صادرات استان نسبت به مدت دو ماهه اول سال گذشته حدود 32 میلیون دلار بوده و کاهش 50 درصدی در بحث ارزش و 25 درصدی در بحث وزن مطلوب نیست که تولید و اشتغال را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: باید برای پیمان سپاری ارزی تدابیری اندیشیده شود و موانع مقطعی که از طرف دولت افغانستان صادر می‌شود که این قوانین در سال 93 و سال گذشته برای 4 قلم کالا اعم از سوخت، سیمان، کاشی و سرامیک اعمال شد که با رایزنی‌هایی که انجام شد این محدودیت رفع شد.

زمینه بازگشایی مرز یزدان فراهم می‌شود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی یادآور شد: مباحثی اخیرا در حوزه مالیات انجام شده که در این راستا از سال 92 براساس تراکنش بانکی مالیات گذاشتند که برخی تجار از این موضوع ترسیدند.

خاشی با تاکید بر ضرورت استفاده و بازدید از ظرفیت‌های حداکثری همسایگان در شرایطی که تحریم هستیم اظهار داشت: کشور افغانستان عنوان کرده که تا شهریور 98 زمینه بازگشایی مرز یزدان به عنوان گمرک رسمی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در مرز ماهیرود زمینه سرمایه گذاری برای افغانستان نیز فراهم شده است افزود: یکی از درخواست‌های تجار کشور فعالیت از بازارچه دو کوهانه است که این امر درخواست تجار افغانستان نیز هست.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم

اکبر ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز و جاری شدن سیلاب‌ها، مسیر چاه غلامعلی مسدود شد.

وی افزود: شهروندان ضمن صبور بودن از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه غلامعلی خواست از چرای گوسفندان در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر‌های جاده‌ای به غیر از جاده چاه غلامعلی که تا اطلاع ثانوی مسدوداست،  باز است.

ایزدی از رانندگان خواست بااحتیاط رانندگی کنند. 

چاه غلامعلی منطقه عشایری بخش یزدان آباد است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم