Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@09:01:40 GMT

اختصاص سالانه ۱ درصد درآمد نفت به صنعت ریلی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۰۲۴۴

اختصاص سالانه ۱ درصد درآمد نفت به صنعت ریلی

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که افزایش سرمایه گذاری از مزیت های برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی است، گفت: در سال رونق تولید، کمیسیون عمران مجلس از برگزاری این رویداد مهم اقتصادی برای رونق کسب و کار داخل حمایت می کنند. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم شهرام کوسه غراوی با بیان اینکه سمت و سوی نمایشگاه بین المللی امسال باید در راستای جذب سرمایه گذاری در حوزه ریلی باشد، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گرفته است و برگزاری نمایشگاه های مختلف فرصت مناسبی برای آشنایی سرمایه گذاران از فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه است تا زمینه های رونق تولید و کسب وکار در این بخش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بدون تردید راه آهن در برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی نقش مهمی ایفا می کند و فعالان عرصه صنایع ریلی و فعالان این بخش هر سال می توانند با بسته های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی حمایت مجلس از صنایع ریلی، تاکید کرد: مجلس ابزاری جز قانونگذاری دردست ندارد و همواره با تصویب قوانین و مقررات به دنبال تسهیل نجام سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در بخش حمل ونقل ریلی است.

عضو کمیسیون مجلس بیان کرد: در راستای توسعه صنعت ریلی کشور در برنامه ششم توسعه، حمایت ویژه ای از حمل و نقل ریلی شده است که بر اساس آن سالیانه یک درصد از محل درآمدهای نفتی به توسعه زیربناهای حمل ونقل ریلی کشور اختصاص یافته است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس تصریح کرد: در سال رونق تولید، کمیسیون عمران مجلس از برگزاری این رویداد مهم اقتصادی ( هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ) برای رونق کسب و کار در حوزه حمل و نقل ریلی حمایت می کنند.

به گزارش تسنیم، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته روزهای 19 تا 22 خرداد ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و تاکنون بیش از 170 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای روسیه، ترکیه، چین و لتونی برای حضور در این نمایشگاه بین المللی اعلام آمادگی کرده اند. بزرگترین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی کشور با حمایت وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت راه و شهرسازی با همکاری شرکت های عضو انجمن ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، شرکت های حمل و نقل ریلی باری و مسافری و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن ایران و جهان با حضور اساتید داخلی و خارجی، متخصصین و کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی در روز 19 خرداد ماه از مهمترین رویداد، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در سال جاری است.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید شوینده‌های کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید کمک کنیم تا زنجیره تولید این صنعت در استان کامل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن رستمی بعدازظهر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها و شیشه که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه و رویکرد دولت کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و امسال اقدامات مؤثری برای حل این مشکلات انجام شده است.

وی افزود: در استان قزوین با تعاملی که بین مدیران اقتصادی و صنعتی دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده و با تسهیل در امور تولیدکنندگان تلاش شده گره‌گشای موانع باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توجه به زنجیره ارزش را از رویکردهای سازمان صمت در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: در برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها در قزوین فرصت مناسبی مهیا می‌شود تا توانمندی‌های صنعت شوینده‌ها معرفی شود.

رستمی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید شوینده‌های کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید کمک کنیم تا زنجیره تولید این صنعت در استان کامل شود. باید تلاش می‌کنیم همه بیایند تا کمبود زنجیره ارزش را شناسایی و تأمین شود.

وی تاکید کرد: سال پیش ۴۴ میلیارد دلار ارز به صنعت داده شد که امسال بیشتر می‌شود و تعداد زیادی از درخواست‌های واحدها در دست بررسی است.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی داریم که مخاطبان فرق می‌کند، گفت: در تخصصی استقبال زیاد است و بخش خصوصی مخاطب آن است که در این صورت هیئت‌های تجاری می‌آیند و یادمان نرود نمایشگاه شوینده و شیشه کاملاً تخصصی است.

وی اضافه کرد: در شوینده و شیشه جایگاه کشوری داریم و می‌توانیم آن را در حد بالایی برگزار کنیم که قطب نمایشگاه این رشته باشیم و البته در این حوزه باید جذابیت ایجاد کنیم و هیبت تجاری حتماً باید حضور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه فقط نباید از کشورهای همجوار دعوت شود، گفت: باید در داخل متمرکز شویم. بخشی از غرفه‌ها میزهای تخصصی باشد تا مسئولان بانک مرکزی بیایند و با مدیران کارخانجات گفت‌وگو داشته باشند.

کد خبر 751141

دیگر خبرها

  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی آغاز به کار کرد
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران