Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رحیمی گفت: در شب های قدر ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان حدود ۱۵ هزار نفر در در امامزادگان شهرستان قاین حضور داشتند که بیش از ۴ هزار نفر از محل موقوفات اطعام شدند.

حجت الاسلام «حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار شبستان  با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه را ملجأ و پناهگاه مردم هستند، گفت: امامزادگان و بقاع متبركه استان در طول ایام رمضان میزبان طرح های ویژه این ماه مبارک است كه در قالب طرح ضیافت الهی به اجرا در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رئیس اداره اوقاف شهرستان قاین از اجرای طرح ضیافت الهی در 6 بقعه متبرکه قاین خبر داد و بیان داشت: مهمترین هدف اجرای طرح ضیافت الهی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به‌ویژه نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی است.

 

وی با اشاره به اینکه 6 مبلغ بومی و غیربومی در زمینه اجرای طرح فعالیت می‌کنند، افزود: برپایی خیمه‌های معرفت با محوریت پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری محافل جزء‌خوانی قرآن کریم همه روزه در امامزادگان شاخص از دیگر محورهای طرح ضیافت الهی اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین است.


 

حجت الاسلام رحیمی بیان کرد: طرح ضیافت الهی با غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان آغاز و با برگزاری محافل انس با قرآن کریم و دیگر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ادامه می‌یابد.

 

وی با اشاره به استقبال پروشور روزه‌داران از طرح ضیافت الهی، مطرح کرد: باید خدمات مناسب‎تری را برای میهمانان خدا ارائه دهیم که در این راستا هماهنگی‎هایی با هیئت امنا، اعضای شورای فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمان ثابت و افتخاری بقاع متبرکه انجام شده تا برنامه های خوبی برای زائران تدارک ببینند.

 


رئیس اداره اوقاف شهرستان قاین بیان داشت: سعی ما بر این بوده در ایام ماه مبارک رمضان قرائت ادعیه، مناجات، سوگواری برای مولای متقیان امام علی (ع) را در بقاع متبرکه و امامزادگان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رحیمی گفت: در شب 19 و 21 ماه رمضان حدود 15 هزار نفر در در امامزادگان شهرستان حضور داشتند که به بیش از 4 هزار نفر از محل موقوفات اطعام شدند که این مراسم در شب 23 ماه مبارک رمضان نیز انجام می شود.

 


وی با بین اینکه 16مورد از نیت واقفان این شهرستان مربوط به افطاری روز‌ داران است، تصریح کرد: همچنین 10 مورد وقف با نیت قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در قاینات به ثبت رسیده است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر ماه رمضان اردبیل مسجد احیای شب قدر جشن روزه اولی ها شب های قدر سبک زندگی اسلامی مجلس مراسم شب قدر طرح ضیافت الهی اطعام خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم جز خوانی قرآن کریم در دوازدهمین سال متوالی بصورت ویژه در تمامی آستان‌های متبرکه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک افزود: یکی آستان‌های متبرک آستان مقدس امامزادگان ابراهیم بن موسی بن جعفر (امامزاده نرمی) وامامزاده هلال بن علی در آران و بیدگل بود.

وی ادامه داد: با همکاری و پشتیبانی صداوسیمای استان مراسم جز خوانی در ۳۰روز از ماه مبارک ضبط و در رسانه پخش شد که گام موثری در ترویج فرهنگ قرآنی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: برای قدردانی از تلاش ۸۰ خادم قرآنی، قاریان، دست اندرکاران و عوامل موثر صداوسیمای استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است