Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:45:58 GMT

خنده‌ها و گریه‌های بی دلیل مرا درک کن

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۱۴۲۴

خنده‌ها و گریه‌های بی دلیل مرا درک کن

مسئول فنی مرکز اوتیسم توان افزای خراسان‌ جنوبی گفت: خنده‌ها و گریه‌های بی دلیل، رفتارهای کلیشه‌ای، عدم برقراری ارتباط با دیگران، بوییدن اشیای مختلف، نشان دادن حالت‌های ترس و یا وحشت بدون دلیل و عدم تقلید از دیگران در هنگام یادگیری یک بازی از علایم و نشانه‌های این کودکان است که لازم است آگاه سازی لازم در این خصوص در جامعه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجمه دبیری‌نیا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: مرکز اوتیسم در خراسان ‌جنوبی با همکاری بهزیستی از سال 93 تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز اتیسم در استان است، افزود: در حال حاضر ۳۴ کودک اتیسم از سن سه تا ۱۸ سال تحت حمایت خدمات آموزشی و توانبخشی این مرکز هستند.

مسئول فنی مرکز اتیسم توان افزای خراسان ‌جنوبی بیان کرد: خنده‌ها و گریه‌های بی دلیل، رفتارهای کلیشه‌ای، عدم برقراری ارتباط با دیگران، بوییدن اشیای مختلف، نشان دادن حالت‌های ترس و یا وحشت بدون دلیل و عدم تقلید از دیگران در هنگام یادگیری یک بازی از علایم و نشانه‌های این کودکان است.

دبیری نیا با بیان اینکه متاسفانه جامعه هنوز این کودکان را نشناخته و آگاه سازی لازم صورت نگرفته است، تصریح کرد: لازم است از طریق رسانه‌ها فرهنگ سازی و آگاه سازی در مورد ویژگی‌های این کودکان ارائه شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه  اطلاع رسانی و آگاه سازی اوتیسم از آثار مبتلایان به اوتیسم با همکاری مرکز توان افزا و مدرسه اتیسم فرشتگان و انجمن اوتیسم در بیرجند برپا شد.

مسئول فنی مرکز اوتیسم توان افزای خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: توزیع بروشور، به نمایش گذاشتن دست سازه‌های کودکان و ارائه نقاشی‌ها از جمله برنامه‌های این نمایشگاه بود.

دبیری نیا خدمات ارائه شده در این مرکز را کاردرمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی و هنر درمانی عنوان کرد و یادآور شد: خانواده‌هایی که کودکانشان علائم مشکوک به اوتیسم دارند، می‌توانند با مراجعه به مرکز مورد غربالگری اوتیسم به صورت رایگان قرار گیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوتيسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گریه شدید سردار رادان در اجتماع مردم قم

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899732

دیگر خبرها

  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • ببینید | گریه شدید سردار رادان در اجتماع مردم قم
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان