Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ۲۲۹ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمد علی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در ابتدای این جلسه محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به نظر می‌رسد متقاضیان مشغول به تحصیل در دوره پسا دکترا باید بتوانند به منظور جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدردانی 3600 استاد دانشگاه آزاد از اقدامات جهادی این دانشگاه

وی افزود: ترسیم نقشه جذب هیئت علمی بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی باید در دستور کار هیئت عالی جذب قرار گیرد.

پس از سخنان طهرانچی، کی‌نژاد نیز گفت: داشتن مدرک پسا دکترا در فرم مربوط به توانایی علمی متقاضیان جذب به عنوان یک امتیاز مورد توجه قرارگرفته است، در مورد تطابق روند جذب با نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی نیز مقرر شد تا آمار تفکیکی جذب اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه ازاد اسلامی با این دو سند تطبیق داده شود.

در ادامه جلسه و با توجه به پیشنهاد برخی روسای دانشگاه‌ها مبنی بر اصلاح هرم اعضای هئیت علمی و متفاوت بودن روند ترفیع و ارتقاء، موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.همچنین پیشنهاد در نظر گرفتن برخی امتیازات رفاهی برای اعضای جوان هیئت‌های علمی نیز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در پایان این جلسه نیز صلاحیت تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه خوارزمی، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دانشگاه شهید چمران، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تائید شد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور