Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گوهرگانی بعدازظهر سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان افزود: اصناف مستقر در بازارچه صنایع دستی یاسوج نیز تا ۱۰ روز آینده ملزم به ترک این محل هستند تا تولیدکنندگان صنایع دستی استان تا اواخر خردادماه جایگزین این افراد شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات استان از طریق گمرک سایر شهرها صادر می‌شود و به همین دلیل در ارقام صادراتی این استان لحاظ نمی‌شود، گفت: ایجاد پایانه صادراتی موجب رونق اقتصاد استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوهرگانی اظهار داشت: تولید کنندگان استان میزان محصولات صادراتی خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان اعلام کنند تا جمع بندی شده و به آمار صادراتی استان اضافه شود.

وی افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد مشوق برای تولیدکنندگان و ساماندهی صادرات استان، موجب تعیین دقیق حجم و ارزش صادرات استان می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: تولیدکنندگان استان برای تحقق سند توسعه صادرات، همکاری و تلاش لازم را در بخشهای صنعت، کشاورزی و صنایع دستی داشته باشند.

گوهرگانی نبود صادرکننده شناسنامه دار در استان را یکی از مشکلات صادرات عنوان کرد و گفت: تاجران و افرادی که توان صادرات داشته باشند با جدیت حمایت می‌شوند.

وی افزود: همچنین با حضور نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت، اداره کل استاندارد، گمرک و فرد سرمایه گذار از زمین تعیین شده برای ساخت پایانه صادراتی بازدید و پس از بررسی‌ها و امکان سنجی لازم، ساخت این پایانه به تصویب می‌رسد.

گوهرگانی تصریح کرد: با ساخت این پایانه استان ما به عنوان پنجمین استان دارای پایانه صادراتی در کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 4628163

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج استانداری کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد

محبوبه منفرد رییس انجمن صادر کنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: تفاهم نامه صادرات محصولات از سوی اتاق بازرگانی قزوین با هیات تجاری بازدیدکننده چین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بین المللی تهران، مبنی بر صادرات محصولات قزوین به چین منعقد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، فروشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی غرب چین تجهیز و فراهم می‌شود تا کالا‌های مورد نظر در این منطقه به نمایش گذاشته و به فروش برسد.

منفرد اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صادرکنندگان استان قزوین این است که برند‌های ایرانی در کنار سایر برند‌های اروپا و جهان در منطقه آزاد چین که یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز مشترک قزاقستان و چین است به نمایش گذاشته شود تا بازار فروش این محصولات نیز به وضعیت مناسبی دست یابد.

رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود