Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوهرگانی گفت: بازارچه صنایع دستی یکی از دغدغه های اصلی حوزه اقتصادی استان برای تقویت و به نمایش گذاشتن صنایع دستی بوده و باید برای جانمایی آن اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «جعفر گوهرگانی» ظهر امروز ( 7 خرداد) در نشست هماهنگی جانمایی بازارچه صنایع دستی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هرچند به همت مدیرکل امور بانوان استانداری، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان بازارچه موقت و کوچکی برای عرضه و فروش صنایع دستی در یاسوج برپا شد، اما برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی ها باید بازارچه دائمی احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به علت نبود مکان مناسب برای عرضه دائمی محصولات صنایع دستی و بازاریابی برای تولیدکنندگان و توسعه این صنایع در ابعاد مختلف، تصمیم بر این شد که دستگاه های اقتصادی بعد از جانمایی آن را در اختیار سرمایه گذار برای احداث و راه ‌اندازی و عرضه محصولات قرار دهند.


وی با اشاره به اینکه، بعد از برگزاری نشست‌ های تخصصی پیرامون این موضوع مقرر شد این مکان به صورت متمرکز در مرکز استان راه‌ اندازی شود، ابراز داشت: در حال حاضر جانمایی پیشنهادی در حاشیه رودخانه بشار است.


به گفته گوهرگانی با متمرکز کردن تولیدکنندگان در یک نقطه نه تنها زمینه معرفی تولیدات استان به مردم سایر استان ‌ها فراهم می ‌شود، بلکه می ‌توان شرایط لازم برای برند‌سازی، تجاری‌ سازی و توسعه کارآفرینی در بخش صنایع دستی و محصولات آن را به وجود آورد.


معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم، شهروندان و دسترسی آسان برای خرید محصولات و همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع دستی استان است. 


وی گفت: شهرداری، همیاری شهرداری ها، آب منطقه ای استان، صنایع دستی و میراث فرهنگی و امور بانوان استانداری برای پیگیری این موضوع مختصات محل و تهیه طرح توجیهی را با همکاری دستگاه ‌های مربوطه آماده کنند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان مراسم شب قدر اردبیل خبرگزاری شبستان مسجد احیای شب قدر مجلس سبک زندگی اسلامی قرآن برندسازی بازارچه سرمایه گذار صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایزدی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش در استان های مختلف یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی های استان ها است، تصریح کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است.

ایزدی با تاکید بر اینکه همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است، افزود: با موافقت ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازی های لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است، اظهار کرد: در این راستا، رشته های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته بندی صنایع دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران را در جذب گردشگر از برنامه های دیگر این اداره کل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند که پیش بینی می شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال های آتی افزایش یابد.

کد خبر 6093231

دیگر خبرها

  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری