بانک ها با پول مردم خانه لوکس میسازند
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۳۹۳۲
به گزارش اکوفارس، حسام عقبایی در گفتؤگو با تسنیم، با بیان اینکه بحث خانههای خالی به عنوان یکی از معضلات و مشکلاتی است که در تمام دنیا به آن توجه میشود، اظهار کرد: اگردر کشورهای توسعه یافته که مشکل مسکن هم ندارند، افرادی باشند که بخواهند خانهای را تولید و احتکار بکنند و تصورشان بر این باشد که برایشان سودی و منافعی و سیاستی داشته باشد قوانین مالیاتی سنگینی وضع شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: بر اساس این قوانین مالیاتی ضرر خالی نگه داشتن خانه بسیار بیشتر از اجاره ندادن آن است. لذا وجود چنین قوانینی در کشور ما در بحث خانههای خالی ضرورت دارد. البته یک قوانینی وضع شد ولی وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها و سایر نهادهای ذیربط آنرا به گردن هم انداختند و در نهایت هم گفتند که شناسایی خانههای خالی سخت است.
وی با بیان اینکه در خصوص خانههای خالی و مالیات بر خانههای خالی اقدامی صورت نگرفته است، افزود: بر اساس بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اعلام کرده 2 میلیون و 500 ، 600 هزار واحد مسکونی خالی ما در کشور داریم. در ایران تقریبا 25میلیون واحد مسکونی وجود دارد یعنی 10 درصد از خانههایی که در کشور وجود دارد، خالی است. به نظرم خالی بودن 10 درصد از خانههای کشور یک امر طبیعی است یعنی 10 درصد از خانههای کشور باید خالی باشد که روند جابجاییها و تغییر و تحولات در کشور صورت بگیرد این نکته اول.
نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: نکته دوم اینکه این تعداد خانه خالی، واحدهای مسکونیقابل بهرهبرداری به مفهوم تزریق آن به جامعه در جهت تعادل بازار نیست.
عقبایی توضیح دلایل این مسئله توضیح داد: به دلیل اینکه مثلا در یک استانی مثل تهران که پایتخت است و قاعدتا باید سازههایش از سازههای مرغوبتر و مناسبتری از نظر جغرافیایی برخوردار باشد و مشتریهای آن نیز بیشتر باشد بیش از نیمی از 500 هزار خانه خالی یعنی 250 هزار واحد خارج از شهر تهران است. در واقع در بافتها و حاشیههایی است که نه مترو دارد، نه برق، نه آب، نه گاز، نه مدرسه دارد نه مسجد. از این رو بهعنوان مثال متقاضی برای واحد مسکونی در یکی از فارهای پرند که هیچ نوع امکاناتی ندارد و جزو آمار خانههای خالی آمده وجود ندارد.
وی یادآور شد: بخش دیگری از این خانههای خالی در همین تهران که در شهر تهران قرار دارد در زمره خانههای خالی است که خانههای بزرگ و لوکس و مدرن و شیک و بزرگ در برجها و ساختمانهای مارکدار و به اصطلاحا لاکچری در نقاط شهر است. اگر این واحدها به شبکه عرضه وارد بشود مخاطبین اصلی ما که دهکهای ضعیف و متوسط هستند حتی قدرت اجاره کردن اینها را هم ندارند چه برسد قدرت خرید.
«اساسا به نظرم در شرایط فعلی با توجه به آمار و بررسی میدانی ورود این نوع خانهها به شبکه عرضه اولا با مشکل مواجه است ثانیا عرضه شدن آنها خیلی دردی از توده مردم که به خانه نیاز دارند درمان نمیکند» عقبایی با بیان اینکه مطلب گفت: حال سئوال اینجاست که این خانههای لوکس و لاکچری را چه کسی ساخته است. باید در پاسخ بگویم که بانکها و هلدینگهای ساختمانی که با پول مردم بخش عمدهای از خانههای لوکس را میسازند که باید از چنین ساخت و سازهایی با اعمال قوانین جلوگیری به عمل آید.
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: سازمان بازرسی، مجلس و دولت محترم باید از ورود بانکها به چنین ساخت و سازها جلوگیری کنند.
منبع: اکوفارس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
آرین طاهری بازیساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگوهنر اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب میشود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازیها در سه سطح اتفاق میافتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.
وی افزود: سطح اول نشانههای دیداری و شنیداری بازی است، نمادهایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازیها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمیکند و چون برخی از بازیها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازیهای رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریالها اقتباس میکنند و از آنها استفاده می کنند.
طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود: داستان، محور و اصل رویه بازیهاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمیشود.
وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده میشود که در بازیهای ایرانی و در بازیهای جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازیهای برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.
طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که ما در بازی سازی از لحاظ کیفی رشد داشتهایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.
وی در ادامه افزود: با آمدن بازیهای موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات میشود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.
طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازیها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار میکنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.
انتهای پیام/