Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:49:27 GMT

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در اماکن پرتردد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۴۴۳۷

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در اماکن پرتردد

به گزارش خبرنگار مهر احمد یلالی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری خرمشهر در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: جامعه هدف طرح بسیج ملی کنترل فشارخون ۲۶۴ هزار نفر است که برای سنجش فشارخون آن‌ها ۲۰۰ پایگاه، مرکز و خانه بهداشت به‌صورت ثابت پیش‌بینی‌شده که برای خرمشهر این جامعه هدف ۷۲ هزار نفر است و سنجش در ۱۳ پایگاه و ۲۳ خانه بهداشت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عید فطر، فاز نخست اجرای طرح سنجش فشارخون اجرایی می‌شود و در ادامه ادارات پرتردد، مطب‌ها، دانشگاه‌ها و هرکجا که گلوگاه جمعیتی باشد هدف سنجش خواهد بود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، روند اجرایی شدن این طرح در بیمارستان‌ها و مجتمع‌های درمانی تشریح کرد و گفت: تمام بیمارستان‌ها و کیلینک های به مجموعه پایگاه ثابت اضافه‌شده‌اند که در دو نوبت ارزیابی و ثبت فشارخون افراد را انجام می‌دهند.

وی در ادامه به تشریح خطرات فشارخون بالا پرداخت و اظهار کرد: سیل اخیر کشور ۷۰ مورد کشته داشته است این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد کشته‌شدگان در اثر فشارخون بالا ۱۰۰ هزار نفر بوده‌اند.

یلالی به افزایش سه برابری فشارخون در دهه اخیر اشاره کرد و افزود: طبق آمار کسب‌شده از کل جمعیت مبتلایان به بیماری فشارخون، حدود ۴۰ درصد افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و از ۲۵ مورد شناخته‌شده تنها چهار مورد فشارخون کنترل‌شده ثبت‌شده است.

وی همچنین با یادآور شدن اینکه مردان کمتر از بانوان به بررسی وضعیت سلامتی خود در طول سال می‌پردازند و احتمال ابتلا به فشارخون شناسایی نشده در این افراد قابل‌توجه است، همکاری دستگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی به جامعه کارمندی اعم از نیروی مرد شاغل در ادارات دولتی را خواستار شد.

عماد شرفی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز در این جلسه متذکر شد: طرح کنترل فشارخون در دنیا اجراشده است و اولویت اصلی در اجرای این طرح آگاهی بخشی به افراد و جلوگیری از ورود آن‌ها به فاز خطرناک است.

کد خبر 4628233

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی آبادان شهرستان خرمشهر فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است

سردار رمضان شریف با اشاره به لزوم تربیت متعالی گفت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت سپاه و بسیج داشتن نیرو‌های آگاه و بصیر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، سردار رمضان شریف معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران در آیین ویژه  به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم که در کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمان نژاد رامسر برگزار شد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت سپاه و بسیج داشتن نیرو‌های آگاه، بصیر و آشنا به مبانی دینی و فرهنگ اهل بیت از روز اول تاسیس  است.

وی گفت: تاکید مسئولان و فرماندهان سپاه این است که تلاش کنیم دانش سیاسی و عقیدتی پاسداران و بسیجیان افزایش پیدا کند.

سردار شریف افزود: شهادت استاد مطهری معلم انقلاب به عنوان هفته تعلیم و تربیت فرصتی است که تاکید کنیم بر افزایش معرفت و دستیابی به اهداف سپاه در دفاع از ارزش‌های انقلاب که با بینش عقیدتی و سیاسی موفق‌تر عمل خواهیم کرد و راحت‌تر به اهداف می‌رسیم.

سردار شریف گفت: تلاش بر این  بوده قدرت سپاه و مولفه قوت سپاه روز به روز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و همه امکانات و لوازم آن در محتوا، مربی و فضای آموزشی مورد توجه قرار بگیرد.

در این مراسم از مربیان و هادیان برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • علائم فشار خون بالا
  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند