Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال۳۳ پایگاه کار سنجش سلامت کلاس اولی های در استان را بر عهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید فضلی در گفتگو با مرصاد ،  با بیان اینکه ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد ماه آغاز شده، اظهار داشت: والدین این دانش آموزان می‌توانند برای انجام ثبت نام با در دست داشتن مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه خود و دانش آموز به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی متولدین نیمه دوم سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ و نیز صرفاً کودکان متولد اول مهر ۹۲ می‌توانند برای ثبت نام در پایه اول به مدارس مراجعه و نسبت به تحویل مدارک اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: مدرسه هم با توجه به زمان سنجش سلامت که از طرف اداره سنجش اعلام می‌شود دانش آموزان را به پایگاه‌های سنجش سلامت معرفی خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام کودکان با 6 سال تمام باید در پایه اول ثبت نام شوند گفت: کودکان چهار تا پنج ساله و پنج تا 6 ساله نیز در مقطع پیش دبستانی ثبت نام می‌شوند.

فضلی عنوان کرد: طی سال تحصیلی گذشته ۳۱ هزار و ۳۶ دانش آموز در پایه اول ابتدایی تحصیل کردند که ۱۵ هزار و ۱۴ نفر از این تعداد دختر و ۱۶ هزار و ۲۲ نفر پسر بودند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به رشد ۱.۲۵ درصدی دانش آموزان پیش بینی می‌شود شاهد ثبت نام بیش از ۳۲ هزار پایه اولی باشیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر آمادگی همه مدارس شهری و روستایی برای انجام ثبت نام پایه اولی‌ها گفت: ۳۳ پایگاه سنجش سلامت کلاس اولی‌ها شامل ۲۰ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه فوق تخصصی در شهر کرمانشاه برای انجام سنجش سلامت جسمی و استعداد تحصیلی دانش آموزان از اواخر خرداد فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۱۷۶ هزار دانش آموز در پایه اول تا شش ابتدایی ثبت نام کنند افزود: تمام اولیا دانش آموزان پایه اول در شهریور ماه آموزش‌های لازم را برای ورود فرزندان خود به مدارس خواهند دید و با برنامه درسی آنها آشنا می‌شوند.

فضلی گفت: مدیران مدارس موظف هستند دانش آموزان میان پایه از دوم تا ششم ابتدایی را در فرصت مقرر و بدون حضور اولیا ثبت نام کنند مگر با درخواست اولیا برای انتقال دانش آموزان نیاز به حضور آنها باشد اما برای ثبت نام پایه اولی‌ها حضور اولیا الزامی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل