Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:30:47 GMT

علاوی برای دیدار با مسعود بارزانی به اربیل رفت

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۱۵۵۴۴

علاوی برای دیدار با مسعود بارزانی به اربیل رفت

رهبر ائتلاف الوطنیه عراق در سخنانی گفت که به درخواست نخست‌وزیر این کشور به اربیل رفته و با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، رهبر ائتلاف الوطنیه عراق در برنامه‌ای در شبکه سومریه نیوز اظهار کرد: با عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در خانه دیدار کردم و او به من گفت که مشکلاتی از جمله موضوع صادرات نفت با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به درخواست عبدالمهدی به اربیل سفر کردم و با بارزانی نیز گفت‌وگو کردم. در این دیدار بارزانی گفت که ما نیز حق و حقوقی داریم.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته قرار است که حزب دموکرات کردستان پس از عید فطر یک هیئت رسمی را به بغداد بفرستد تا با دولت گفت‌وگو کند. بارزانی برای حضور در دیدارهای سیاسی اعلام آمادگی کرده و گفته است که کردستان عراق جزء جدا نشدنی این کشور است و تمامی امکانات ما و کردستان عراق در اختیار دولت عراق خواهد بود.

از سوی دیگر، علاوی با بیان اینکه ایالات متحده در حال مذاکره با بعثی‌ها است، گفت که این مساله را از آمریکایی‌ها شنیده است.

رئیس ائتلاف الوطنیه همچنین گفت که چنانچه اختیار در دست وی بود در نحوه محاکمه صدام بازنگری می‌کرد.

 وی درباره دیدگاهش نسبت به انتخابات آتی عراق نیز تأکید کرد: در انتخابات شرکت نمی‌کنم و برای هیچ چیزی کاندید نمی‌شوم. اعضای کمیساریای انتخابات ناامید هستند چراکه پارلمان و وزرای سابق اعضای کمیساریا را محاکمه کرده و مورد بازجویی قرار داده‌اند. کمیساریای انتخابات شکست خورده و این یک سهمیه بندی طائفه‌ای است.

رهبر ائتلاف الوطنیه عراق ادامه داد: زمانی که اسرائیل لبنان را اشغال کرد حزب‌الله وجود نداشت و این جنبش أمل بود که با اسرائیل جنگید.

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: حزب‌الله نیز باید سلاح خود را به سمت اسرائیل بگیرد نه لبنانی‌ها!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایاد علاوی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم‌های ملی فوتسال تایلند و عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود تایلند به پایان رسید.

به این ترتیب تیم ملی فوتسال تایلند در کنار ایران و تاجیکستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. تایلند در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تاجیکستان برود.

از ساعت ۱۷:۳۰ هم تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام به مصاف هم خواهند رفت تا چهارمین تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود. برنده این دیدار رو در روی ایران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087849

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات