Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود دشت بزرگ در خصوص برنامه ها و اقدامات اندیشیده شده برای عبور از تابستان ۹۸ اظهار داشت: در سال ۹۸ برنامه ریزی صورت گرفته تا در لحظه پیک نیروگاه های حرارتی و برق آبی استان هر کدام چهار هزار و ۴۸۰ مگاوات برق تولید کنند و با اقدامات مدیریت مصرفی و صرفه جویی ۹۶۱ مگاواتی در شبکه، بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشت بزرگ بیان کرد: هشت هزار و ۸۸۰ مگاوات برای پیک تابستان ۹۸ پیش بینی شده که باید با اقدامات مدیریت مصرف و صرفه جویی ۹۶۱ مگاواتی که به شرکت های برق استان ابلاغ شده، آن را در محدوده هفت هزار و ۹۱۹ مگاوات سال قبل نگه داریم.

وی افزود: در همین راستا ساعت کاری ادارات خوزستان از اول خرداد تا ۱۸ خرداد از ساعت هفت صبح تا ۱۳.۳۰ دقیقه، و از ۱۹ خرداد تا پایان شهریور از هفت صبح تا ۱۳ خواهد بود و شرکت های برق منطقه ای خوزستان و توزیع بر پایش و اجرای صحیح این برنامه نظارت می کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان جلب رضایت همکاری صنایع برای کاهش مصرف در پیک و استفاده از ظرفیت رسانه ها و شبکه های مجازی و برگزاری سمینار و همایش برای گروه های مرجع را از دیگر برنامه های کاهش مصرف در پیک عنوان کرد.

دشت بزرگ با بیان اینکه نیروگاه های حرارتی و برق آبی استان توان تولید حدود ۹ هزار مگاوات را در تابستان خواهند داشت، تصریح کرد: با پایان تعمیرات برنامه ریزی شده تا پایان خرداد ماه، تمام واحدهای تولید برق به جز یک واحد نیروگاه دز و یک واحد نیروگاه کارون سه در مدار خواهد بود.

وی در چرایی کاهش ساعات اداری و اقدامات مدیریت مصرفی با وجود تولید نیروگاه های برق آبی و حرارتی، تاکید کرد: درست است که نیروگاه های استان این ظرفیت را دارند که برق مورد نیاز استان را در ساعت های پیک تامین کنند اما باید توجه داشت که در شبکه برق استان با کشور تبادل نیاز صورت می گیرد و ممکن است در بخش تولید حادثه ای پیش بیاید یا ممکن است بارگیری با ظرفیت بالا و طولانی مدت از ترانس ها که عمر بالایی هم دارند در شبکه خللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: با همکاری های صورت گرفته پیش بینی شده که از ظرفیت نیروگاه های صنایع نیز استفاده کنیم و حدود ۶۰۰ مگاولت آمپر نیز در این بخش به ظرفیت شبکه اضافه شود.

دشت بزرگ بهینه سازی و آماده سازی شبکه انتقال و فوق توزیع و ایجاد ظرفیت های جدید در شبکه را از دیگر اقدامات انجام شده برای عبور از تابستان پیش رو اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۴ ترانس قدرت ۳۱۵ مگاولت آمپری نیز برای پایداری بیشتر شبکه خریداری شده و از مهر ۹۷ تاکنون ۸۲ کیلومتر مدار و ۳۹۲ مگاولت آمپر ظرفیت جدید در شبکه ایجاد شده و سایر پروژه ها نیز در حال انجام است.

کد خبر 4628543

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای خوزستان خاموشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت

همایون حائری گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

 

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

 

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد و نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت