Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکل تامین آب شرب ۱۳ روسای حومه شرقی شهر دهدشت بعد از ماه‌ها برطرف شد. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، تأمین آب شرب تعداد 13 تا از روستاهای حومه‌شرقی دهدشت از سوم خردادماه امسال از آبفای شهری کهگیلویه جدا و به آبفای روستایی واگذار شده و هم‌اکنون این روستاها درخصوص آب‌شرب خود مشکلی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان روستاهای حومه‌شرقی دهدشت از جمله اهالی روستای سمغان واقع در دو کیلومتری شهر دهدشت سالیان متعددی است که با مشکل کم‌آبی روبه‌رو و این کم‌آبی به‌خصوص با شروع فصل گرما بیشتر شده و ساکنان این روستا ساعات زیادی در طول روز از نعمت آب شرب بی‌بهره هستند.

همدان| 204 میلیارد تومان اعتبار برای تامین شبکه و آب شرب عشایر تخصیص داده شدلرستان|آب شرب 38 روستای شهرستان پلدختر قطع شدلرستان| آب شرب 38 روستای پلدختر وصل شد

باتوجه به نزدیکی روستای سمغان به شهر دهدشت و به‌ خاطر اینکه این روستا جز دهدشت محسوب می‌شود و از سویی دیگر به دلیل نداشتن شورای اسلامی و دهیار، اهالی این روستا در سال گذشته از روی ناچاری بارهای زیادی به اداره آبفای روستایی دهدشت مراجعه کرده و نسبت به قطعی مکرر آب شرب گلایه داشتند و حتی در یک‌مورد با مدیر و پرسنل اداره آبفای روستایی درگیر شده و خسارات زیادی به بار آوردند اما همچنان این موضوع مورد بی‌توجهی مدیران کهگیلویه قرار گرفته و تاکنون جواب خاصی به اعتراض ساکنان روستای سمغان داده نشده است.

رئیس اداره آب‌و‌فاضلاب روستایی کهگیلویه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آب شرب روستاهای حومه‌شرقی دهدشت تاکنون توسط آبفای شهری کهگیلویه و از شهرچرام تأمین می‌شده است و باتوجه به تعداد بسیار بالای مشترکین و نیز گستردگی شبکه، در نهایت آبرسانی به روستاهای حومه‌شرقی به سختی ممکن بود.

علی جفتا افزود: باتوجه به اینکه تأمین آب روستاهای حومه‌شرقی دهدشت توسط آبفای شهری دچار نوسانات زیادی شد و اهالی این روستاها نسبت به نحوه آبرسانی اعتراض داشتند، در سوم خردادماه سال جاری تآمین آب این روستاها از شبکه آبفای شهری جدا و به آبفای روستایی واگذار شده است.

وی با اشاره به زمان آغاز اجرای این پروژه عنوان کرد: پروژه آبرسانی به حومه شرقی دهدشت شامل تعداد 11 روستا در شهرستان کهگیلویه و تعداد دو روستا در شهرستان چرام از سال 1395 آغاز شده و تاکنون بالغ بر 35 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

جفتا تصریح کرد: در اجرای این پروژه حفرچاه عمیق به عمق 200 متر، ساخت مخزن و احداث حوضچه یک‌هزار مترمکعبی در تنگ‌پیرزال، خط انتقال به طول 11 کیلومتر تاکنون لوله‌گذاری شده و 7 کیلومتر نیز تاکنون شبکه اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه بزرگ آبرسانی شامل تعداد 13 روستا از جمله سمغان، مهد، دم‌مهد، آدرکان، تل‌مر، تل‌زری، دهنو‌ تل‌مر، دره داریانی علیا و سفلی در شهرستان کهگیلویه و روستاهای بردیان و سربردیان در شهرستان چرام است که در مجموع برای تعداد یک هزار و 800 مشترک اجرا و تمامی مشترکین این روستاها هم اکنون هیچ‌گونه مشکلی در جهت تأمین آب‌شرب خود ندارند.

رئیس آبفای روستایی کهگیلویه با اشاره به فرسوده‌ بودن شبکه آبرسانی روستاها گفت: در این پروژه تاکنون بالغ بر 35 میلیارد‌ریال هزینه شده است و باتوجه به اینکه شبکه آبرسانی برخی از این روستاها فرسوده و قدیمی است و نیاز است که این شبکه‌ها را بازسازی کنیم تخمین می‌زنیم که بیش از این میزان در این پروژه هزینه شود.

وی افزود: عملیات آبرسانی این روستاها تکمیل و بهره‌برداری شده است و بعد از ماه مبارک رمضان این پروژه و پروژه تصفیه‌خانه روستای شوتاور به‌صورت رسمی توسط وزیر نیرو افتتاح می‌شوند.

جفتا خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم بسیار بالای مشترکین شهری و تأمین آب‌شرب آنها توسط آبفای شهری برای اینکه در آینده در تأمین آب این میزان از مشترکین خللی ایجاد نشود، تصمیم داریم آب شرب تعداد 28 تا از روستاهای اقماری شهر دهدشت را که تاکنون توسط آبفای شهری تأمین می‌شدند، از آبفای شهری جدا کرده و آبفای روستای از طریق سدکوثر آب‌شرب این روستاها را تأمین کند.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد