Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر عباسی راد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اهم اقدامات انجام‌شده روستاهای رشم، حسینان و معلمان با تأکید بر اینکه این طرح‌ها در راستای معلمان اجرای پروژه توانمندسازی جوامع محلی یا تعمیم ترسیب کربن صورت گرفته است، ابراز داشت: این پروژه در سال ۹۲ با تشکیل کارگاه‌های «پی‌آرای» در ۱۱ روستای منطقه سرکویر و کوه زر به‌عنوان پایلوت استان سمنان شروع به کارکرد که یکی از پروژه‌های موفق درزمینهٔ مقابله با بیابان‌زایی و ظرفیت‌سازی در سطح ملی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در روستاهای حسینان، معلمان و رشم صندوق‌های توسعه پایدار روستایی تشکیل و اهالی روستا در قالب گروه‌های توسعه پایدار ساماندهی شده است، افزود: در روستای رشم ۲۰۳ نفر در قالب ۲۱ گروه توسعه پایدار فعالیت دارند که تاکنون ۱۰۴ نفر موفق به اخذ تسهیلات برای راه‌اندازی یا توسعه اشتغال در این روستا شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه در روستای معلمان تاکنون ۶۵ نفر در قالب هفت گروه ساماندهی و بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون ریال پس‌انداز جمع‌آوری‌شده است، ابراز داشت: تعداد ۱۶ وام اشتغال‌زایی روستا به اعضا پرداخت شد همچنین در روستای حسینان نیز از هفت گروه تشکیل‌شده ۱۷ فقره وام به متقاضیان اعطاشده است.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: در راستای توانمندسازی و توسعه مشاغل خانگی دوره‌های آموزشی مختلف در این روستاها با همکاری فنی و حرفه‌ای واحد خواهران و جهاد کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون ریال از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان برگزارشده است.

وی افزود: به‌منظور بیابان‌زدایی و جلوگیری از گسترش بیابان‌ها مساحت ۱۲۵ هکتار اراضی روستای رشم بااعتبار یک هزار و ۸۷۵ میلیون ریال، مساحت ۵۰ هکتار روستای حسینان بااعتبار ۷۵۰ میلیون ریال و مساحت ۸۰ هکتار از اراضی روستای معلمان بااعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت مردم محلی و اعضاء صندوق توسعه پایدار این روستا تحت عملیات نهال‌کاری قرارگرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه عملیات کنترل هرزاب در روستاهای شهرستان صورت گرفته است، اضافه کرد: در راستای رسیدن به اهداف آبخیزداری و جلوگیری از بروز سیلاب در منطقه تعداد بیش از ۲۰ بند سنگ و ملات با حجم آبگیری ۱۵ هزار مترمکعب در منطقه رشم احداث‌شده است.

کد خبر 4628612

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح بین المللی ترسیب کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۱۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ بخشدار بخش کرچمبوی بویین میاندشت در آغاز ساخت این خانه عالم گفت:خانه عالم روستای کرچ در زمینی به مساحت ۱۲۶وزیربنای ۸۵ تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
حسن بهارلو افزود:زمین بنا را بنیاد مسکن رایگان واگذار کرده وبرای ساخت آن ۱۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در مرحله نخست ۳میلیارد ریال آن تامین شده است.
روستای کرچ در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان و ۲۰ کیلومتری شمال غرب بویین میاندشت ودر بخش کرچمبوی شمالی واقع شده است وبیش از ۳۶۰ نفر جمعیت دارد.

دیگر خبرها

  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی