Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٦٨,٥ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل، تورم نقطه به نقطه ٦٠.٥ درصد افزایش یافته است.

گزارش شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (تعدیل یافته) فصل زمستان ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل نرخ تورم سالانه ٤٧,٨ درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی برمبنای ١٠٠=١٣٩٠ در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٣٦٨,٥ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه ٦٠.٥ درصد افزایش یافته است. شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل نرخ تورم سالانه ٤٧.٨ درصد افزایش یافته است.

شاخص زراعت و باغداری

شاخص "زراعت و باغداری" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٣١٦,٩ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٢.٠ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل ٤٥.٤ درصد افزایش است.

شاخص گروه "غلات" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٤٣١,٥ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٠.٥ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٢٨.٦ درصد افزایش است.

شاخص گروه "میوه ها و میوه های آجیلی" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٢٣٢,٨ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩.٤ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٥٤.٤ درصد افزایش است.

شاخص گروه "سبزیجات" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٤٦٠,٢ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٤.٧ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٥١.٨ درصد افزایش است.

شاخص گروه "موادخام طبقه بندی نشده" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٢٦٥,٩ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.٣ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٣٤.٢ درصد افزایش است.

شاخص دامداری سنتی

شاخص "دامداری سنتی" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٤٧٩,٥ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩٦.٩ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٥٣.٠ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "پرورش بز و بزغاله " در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٥٥٨,٨ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣٨.٦ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٧١.٩ درصد افزایش است.

شاخص گروه "پرورش گاو و گوساله سنتی" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٤٨١,١ است که نسبت به فصل مشابه سال ١٠٤.٤ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٥٦.٢ درصد افزایش است.

شاخص گروه "گوسفند و بره" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٥٦٥,٨ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣٧.٦ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٧٣.٤ درصد افزایش دارد.

شاخص گروه "سایر محصولات حیوانی" در فصل زمستان  سال ١٣٩٧ برابر با ٣٧١,٣ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤١.٨ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢٦.٦ درصد افزایش است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت