Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل درباره فلج شدن شورای امنیت سازمان ملل برای حل بسیاری از بحران‌های بین‌المللی ابراز تاسف کرد. ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "آنتونیو گوترش"، دبیر کل سازمان ملل در گفتگویی با روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، اعلام کرد که سازمان ملل می خواهد یک نقش رهبری را در بحث های مربوط به آب و هوا بر عهده گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من خیلی در این راستا متعهد هستم.

وی تاکید کرد که تغییرات آب و هوا موضوع مهمی در این دوران است و دارای اولویت مطلق است. وی همچنین تاکید کرد که برای طرح پرداخت مالیات بر انتشار CO2 تلاش می کند و ضرورت این مسئله آشکار است.

وی تصریح کرد که البته لازم است که در عرصه های دیگر فشارهای مالی بر شهروندان کاهش یابد تا این مسئله را بپذیرند. اگر ما حالا به انسان ها بگوییم که باید مالیات بیشتری پرداخت کنید آن ها رد می کنند.

در آلمان مسئله اجرای طرح مالیات بر انتشار CO2 موضوعی بحث برانگیز است و احزاب دولت ائتلافی آلمان تا به حال در این باره به موضع واحدی دست پیدا نکرده اند.

گوترش در بخش دیگری از گفتگو با روزنامه زوددویچه سایتونگ تصریح کرد که ما باید دنیا را متقاعد کنیم که باید گرم شدن کره زمین را کاملا محدود کنیم.

دبیر کل سازمان ملل در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین به موضوعات دیگر از جمله تحولات خطرناک جهانی از طریق انقلاب دیجیتالی پرداخته و اظهار داشت: ما نمی دانیم در این وضعیت مثلا آیا شغل های بیشتری خلق شده و یا مشاغل بیشتری ازدست رفته است.

سازمان ملل دو نشست درباره سوریه برگزار می‌کندسازمان ملل: 600 هزار کودک افغان با خطر مرگ روبرو هستند

وی تصریح کرد که ما باید درباره ترس ها و نگرانی های مردم که از سوی مدل غلط جهانی شدن نادیده گرفته می شود صحبت کنیم. نابرابری ها افزایش یافته و در این میان برندگان و بازندگانی وجود دارند. یک خلا در این اوضاع ایجاد شده که در آن پوپولیسم و بیگانه ستیزان رخنه خواهند کرد.

گونرش همچنین درباره فلج شدن شورای امنیت در بسیاری بحران های جهانی ابراز تاسف کرده و همزمان تاکید کرد که سازمان ملل مهم ترین کمک کننده انسانی دنیا است. وی تاکید کرد که به عنوان دبیر کل باید هر روز یک تعادل مهمی بین دیپلماسی و اصول سازمان ملل پیدا کند.

وی افزود: روابط ما در حال گسترش است. این دیگر آن جهان چند جانبه ای که ما می شناختیم نیست. این یک دنیای پر از هرج و مرج است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سازمان ملل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی