Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@14:58:07 GMT

کارخانه کاله در عراق سوخت + عکس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۲۲۳۰

کارخانه کاله در عراق سوخت + عکس

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در مورد حادثه آتش‌سوزی کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق گفت: این کارخانه که در حاشیه شهر کربلا واقع شده بود، روز گذشته در آتش سوخت و براساس شنیده‌ها خسارت سنگینی بر این کارخانه وارد شده است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق تصریح کرد: به گفته سرکنسول ایران در عراق و همچنین مقامات کشور عراق ۲۵ درصد از این کارخانه در آتش سوخته است، اما براساس اطلاعات دیگر تمام این کارخانه در آتش سوخته و از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله از ۲ سال پیش فعالیت خود را در کشور عراق آغاز کرد، بیان کرد: این کارخانه ظرفیت تولید ۵۰۰ تن شیر، ۳۰۰ تن دوغ، ۱۰۰ تن پنیر، ۱۰۰ تن خامه، ۱۰۰ تن سوسیس و کالباس را داشت.

حسینی گفت: میلیون‌ها دلار برای ساخت این کارخانه در عراق سرمایه‌گذاری شده بود و به سرعت در حال توسعه بود که متاسفانه در آتش سوخت.

وی افزود: این کارخانه روزانه ۱۰ تن انواع مواد لبنی تولید و روانه بازار عراق می‌کیرد و برند این کارخانه به برند شناخته شده‌ای در کشور عراق تبدیل شده بود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار کرد: شب گذشته ملاقاتی با آقای سلیمانی مدیرعامل کاله داشتم و براساس گفته‌های وی، این کارخانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی و مراکز اطلاعاتی عراق باید پیگیر علت وقوع حادثه شوند، گفت: متاسفانه کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق به دلیل اینکه هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده بود، فاقد پوشش بیمه‌های ایران و حتی صندوق ضمانت صادرات بوده است.

طبق برخی اخبار، ظاهرا در این آتش‌سوزی دو نفر از کارگران جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اخبار اقتصادی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)