Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر احمدی، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به ادعای دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مبنی بر عدم همکاری این نهاد برای ترخیص خودرو‌های وارداتی اظهار کرد: این انجمن وظیفه صدور گواهی لازم برای خودرو‌هایی که از گمرک ترخیص شده و می‌خواهند پلاک گذاری شوند بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای این که خودرو‌های وارداتی بتوانند از گمرک ترخیص شود نیازمند چندین گواهی است مرکز اسقاط خودرو‌ها و بازیافت هستند بنابر بنا بر نوع موتور خودرو این گواهی‌ها ۴ تا ۶ عدد خواهند بود.


احمدی با اشاره به اینکه این ستاد تقریباً دو سالی است از کار افتاده و دیگر کاری انجام نمی‌دهد افزود: متاسفانه به علت اینکه مدتی است واردات خودرو ممنوع شده است ستاد اسقاط خودرو و بازیافت نیز از فعالیت باز مانده است و این امر موحب تعدیل نیرو و همچنین خوابیدن سرمایه ما شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه چند روز از واردات خودرو‌ها در گمرکات ترخیص خودرو‌ها آغاز شده است دبیر ستاد واردکنندگان خودرو می‌گوید که ستاد اسقاط خودرو و بازیافت در صدور گواهی کوتاهی می‌کند، اما گفتنی است


دبیر انجمن اسقاط خودرو و بازیافت ادامه داد:
با توجه به افزایش نرخ ارز و واردات خودرو‌ها با نرخ ارز دولتی قیمت بسیاری از خودرو‌های وارداتی افزایش یافته به طور مثال اگر در سال ۹۲ سانتافه ۱۵۰ میلیون تومان بود در حال حاضر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، اما نکته قابل توجه اینجاست که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از ما می‌خواهد تا گواهی ترخیص این خودرو‌ها را با نرخ مصوب سال ۹۲ صادر کنیم که به نظر می‌رسد به دور از انصاف و حتی بدور از مهراسا اقتصادی است.


وی در پاسخ به این سوال که هر گواهی چه مبلغی را شامل می‌شود ادامه داد در آن زمان یعنی سال ۹۲ صدور هر گواهی ۲ الی دو و نیم میلیون تومان هزینه بردار بود که هم اکنون با توجه به نوسانات و تورم و نرخ ارز در کشور دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از ما می‌خواهد تا با نرخ سال ۹۲ برای آن‌ها گواهی صادر کنیم که ممکن و میسر نیست، زیرا ما نیرو‌های انسانی بسیار زیادی را تعدیل و سرمایه کلیه خود را از دست داده ایم.


دبیر ستاد انجمن صنفی اسقاط خودرو‌ها
استان خراسان رضوی بیان کرد آقای دادفر بار‌ها در نامه‌های مختلفی موضوع عدم همکاری ستاد زکات خود را و بازی را برای ترخیص خودرو‌های وارداتی و پلاک‌گذاری آن‌ها را تاکید کردند، اما امیدوارم صدای ما نیز به گوش آن‌ها برسد که سرمایه ما از دست رفته و تقریباً ۱۰۰ درصد اموال خود را متضرر شدیم در نهایت نیست که با نرخ تقریبا ۵ سال پیش گواهی‌ها را با نرخ امروز صادر کنیم.

 احمدی قول ارسال مدارک و نامه‌هایی که از آقای دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به این نهاد و همچنین جوابیه انجمن صنفی اسقاط خودرو را خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارائه کند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بلک‌شارک که یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی شیائومی محسوب می‌شود، ساعت هوشمند مقاوم جدیدی به‌نام GS۳ معرفی کرد.

براساس گزارش زومیت، ساعت فوق مقاوم GS۳ به صفحه‌نمایش اولد ۱٫۴۳ اینچی ۶۰ هرتزی و دکمه‌ی چرخان مجهز است. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۶۰۰ نیت می‌رسد و پوششی از جنس شیشه‌ی گوریلا گلس از آن محافظت می‌کند.

ساعت هوشمند GS۳ بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی را پوشش می‌دهد و توانایی اندازه‌گیری ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را دارد. جدیدترین ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند کیفیت خواب کاربران را پایش کند.
ساعت GS۳ از GPS داخلی استفاده می‌کند و تا فشار پنج اتمسفر (عمق ۵۰ متری) در برابر نفوذ آب مقاومت دارد. ساعت هوشمند مورد بحث موفق به کسب گواهی IP۶۹K شده و حتی برای استفاده در محیط‌هایی با دما و فشار آب بالا هم مناسب است.

محصول جدید بلک‌شارک براساس استفاده‌ی هر فرد، واچ‌فیس‌های مخصوصی را به او پیشنهاد می‌دهد. ساعت از هوش مصنوعی بایدو استفاده می‌کند و می‌تواند به‌کمک دستیار صوتی این شرکت به خواسته‌ی کاربران پاسخ بدهد.

ساعت فوق‌ مقاوم GS۳ از NFC و تماس صوتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سطح نویز را کاهش بدهد. ساعت نام‌برده برای قرار گرفتن در بین ساعت‌های هوشمند فوق مقاوم، ۱۵ گواهی‌نامه‌ی نظامی مختلف را گذرانده است.

ساعت GS۳ به‌لطف باتری پرظرفیت و پردازنده‌ی کم‌مصرفش شارژدهی ۲۱ روزه دارد و برای استفاده‌های طولانی‌مدت، گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید. قیمت ساعت هوشمند جدید GS۳ حدود ۷۰ دلار اعلام شده است و این محصول درحال‌حاضر فقط در بازار چین به‌فروش می‌رسد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903023

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • مطهره گونه‌ای با تودیع وثیقه آزاد شد
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ