Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره تنظیم سند دخل و خرج بخش تولید به صمت گفت: مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده که به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست. شرایط اقتصادی برخی کارگران به گونه‌ای است که آنها به هیچ وجه نمی‌توانند روی تولید تمرکز داشته باشند، البته باید این موضوع را بگویم که این دسته از کارگران مقصر این شرایط نیستند اما به هر سوی حوادث کارگری در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط علاوه‌بر آسیبی که کارگران می‌بینند، ماشین‌آلات نیز دچار خسارت می‌شوند.
وی افزود: مشکلاتی که در حوزه نوسان‌های ارزی وجود دارد و سفارش‌هایی که از پیش به کارخانه‌ها داده شده نیز از دیگر مشکلاتی است که در حوزه تنظیم دخل و خرج کارخانه‌ها ایجاد شده است. بسیاری از مشتریان محصول مورد نیاز خود را سفارش داده‌اند و مدیران کارخانه‌ها با توجه به پیش‌بینی شرایط بازار نرخ نهایی را اعلام کرده‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که هزینه تولید در ماه‌های گذشته بسیار رشد کرده و تولیدکننده توان تولید محصولی را که تعهد داده، ندارد.
سهل‌آبادی با انتقاد از افزایش هزینه‌های تولید گفت: کارخانه‌های تولیدی در کشور نمی‌توانند سند دخل‌و‌خرج خودشان را تنظیم کنند. بسیاری از کارخانه‌ها حتی هزینه‌های هفته پیش رو را نمی‌توانند محاسبه کنند. این موضوع باعث می‌شود توجیه اقتصادی تولید و نرخ تمام‌شده دائم دچار اختلال شود.
وی توضیح داد: واحدهای صنعتی بر مبنای برنامه‌ریزی مشاوران اقتصادی و مدیران کارخانه فعالیت خود را آغاز می‌کنند. طبیعی است که این برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شرایط واقعی و پیش‌بینی از شرایط آینده کشور و اقتصاد خواهد بود. زمانی که این موضوع به طور کلی تغییر می‌کند دیگر برنامه‌ها و پیش‌بینی‌‌هایی که وجود داشت، فایده ندارد. به عبارت دیگر، شرایط جدید به اندازه‌ای با پیش‌بینی‌ها تفاوت پیدا می‌کند که هیچ‌کس نمی‌تواند برای آن راهکاری در نظر بگیرد.
به گفته سهل‌آبادی، از جمله موضوع‌هایی که امروز در بین صنعتگران مطرح می‌شود، مشکلاتی است که به حوزه واردات و صادرات مربوط می‌شود. در شرایطی که تمام طرح‌ها، پروژه‌ها و کارخانه‌ها با چالش توجیه اقتصادی روبه‌رو هستند، شیوه‌نامه‌های بازدارنده دائم صادر می‌شود. بسیاری از کارخانه‌ها اکنون در گمرکات کشور ماشین‌آلات دارند اما اجازه ترخیص به آنها داده نمی‌شود.
وی توضیح داد: تولیدکننده برای اینکه بتواند رشد کند باید بتواند سرمایه خود را از مسیر تولید افزایش دهد. زمانی که بازار داخل در کشور با مشکل روبه‌رو شد، تولیدکنندگان ایرانی به سمت بازارهای صادراتی حرکت کردند تا بتوانند با درآمدهای ارزی تا حدی آسیب‌پذیری خودشان را کاهش دهند. با این حال، کمی پس از این موضوع قوانین شدید برای مقابله با صادرات در بسیاری از کالاها تصویب شد. این موضوع‌ها باعث شد تا تولیدکنندگان علاوه‌بر اینکه بازارهای خودشان را از دست دادند، بازارهای جدید را هم از دست دادند و در نهایت نتوانستند عملکرد موفقی به لحاظ مالی و صادراتی داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم) نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین