Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@11:02:55 GMT

و همچنان تروریستها میتازند !

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۳۵۳۱

زنجیره خشونت علیه روحانیت در این کشور سابقه دیرینه ای دارد . از همان اوایل انقلاب که شهدای محراب را یکی یکی به رگبار بستند، تا شهدای امر به معروف و نهی از منکری که تنها به جرم یک امر واجب خونشان حلال شد ، شهریور پارسال بود که طلبه ای مشهدی بی گناه به ضربات چاقو زخمی شده و درگذشت و حالا امسال ...

بررسی این خشونتها در فضای جامعه تحلیلی چند بعدی را میطلبد :

- از بعد روانشناسی ، واکاوی عوامل رواج خشونت بین جوانان در دهه اخیر باید مورد تحقیق قرار گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور فضای مجازی در متن زندگی جوانان و بازیهای مخاطره آمیز و خشن رایانه ای و لایک گرفتن افراد قاتل با سلاح سرد و گرم و افتخار به اینکه امروز یک طلبه را کشتم ! ،آینده وحشتناکی را رقم خواهد زد .

- از بعد جامعه شناسی ، نظارت بر محتوای مطالب منتشر شده در صحنه مجازی ،امری لازم و بدیهی است . اینکه افرادی و باندهایی هستند که به راحتی با ترویج خشونت ، حتی برای خود نوچه پروری نیز میکنند و افراد کم سن و سال را به بهانه هیجان طلبی ، تشویق به کارهای پر خطر میکنند . پیشگیری از وقوع جرم در این سنین برنامه ای جامع میطلبد .

- از بعد مذهبی ، باید به بررسی عقاید و تفکرات این افراد پرداخت . فرقه های انحرافی و ضاله که هدف اولیه شان دور کردن افراد از خانواده و شستشوی مغزی با انواع تفسیرها و تحلیلهای غلط است، که منجر میشود افراد درک درستی از دین و مذهب و افراد طلبه و مومن نداشته باشند و بعضا به جای شناخت دین ، به طرد کردن دینداران و تخریب آنها بپردازند .(شاید لازم باشد تذکر دهم که یادمان نرود هرگز از روی رفتار انسانها ، دین را نشناسیم ! چه بسا متظاهرانی به دین و لباس روحانیت باشند که خائن باشند و هدفشان دور کردن مردم از دین واقعی و اصیل باشد .)

- و اما از بعد سیاسی قضیه ، ضعف دستگاههای اطلاعاتی و فقدان حساسیت لازم نسبت به تحرکات این عناصر در جامعه ، باید مورد توجه باشد . اینکه چرا حمل اسلحه سرد و گرم به راحتی در فضای مجازی تبلیغ میگردد و اینکه چرا پس از وقوع هر حادثه ما یادمان می آید که باید کاری کنیم کارستان !

و اینکه قطعا دستهایی در کار است تا فضای رعب و وحشت را در جامعه دامن زده و نهادینه کند . جوسازی‌های مسمومی که در سایه غفلت، عدم نظارت و یا بی‌توجهی مسئولان امر به این‌گونه اقدامات دامن می‌زنند؛ از عناصر ضدانقلاب که در خارج از کشور و در پس عناد چهل ساله دستور قتل و جنایت صادر می‌کند تا سلبریتی‌هایی که در داخل بدون آگاهی از چند و چون ماجرا، جوسازی‌های مسموم را تقویت و علیه قشرهایی همچون روحانیون نفرت‌پراکنی می‌کنند. افرادی که از هر تریبونی برای کوبیدن دین و ترویج تفکرات لائیک استفاده میکنند ؛ و مسئولینی که بر خلاف تاکیدات مکرر رهبری ، با افتخار می‌گویند ما وظیفه نداریم کسی را به زور به بهشت ببریم، ولی تمام امکانات خود را برای به زور به جهنم بردن مردم بسیج میکنند !

شکی نیست در این هجمه همه جانبه علیه امثال "تولایی" ها و "قاسمی" ها و "خرسند" ها ، باید وحدتی همه جانبه از تمامی نهادها و مسئولان مربوطه در جهت رفع اینگونه حوادث دردناک ، شاهد باشیم .

صفورا ترقی

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فضای مجازی روحانیت شهدای محراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان