Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@13:42:58 GMT

زیرساخت راه اندازی تاکسی هوایی در کشور فراهم است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۵۱۷۵

زیرساخت راه اندازی تاکسی هوایی در کشور فراهم است

اسفندیاری با اشاره به اینکه زیرساخت راه اندازی تاکسی هوایی در کشور فراهم است، گفت: کمیته های لازم برای تصمیم گیری مسائل امنیتی نیز برای حمل مسافر تشکیل شده است مقررات درحال تدوین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حسین اسفندیاری» امشب (چهارشنبه 8 خرداد) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه زیرساخت راه اندازی تاکسی هوایی در کشور فراهم است، گفت: از مجموع 54 فرودگاه؛ 9 فرودگاه بین المللی و 25 فرودگاه مرز هواپیمایی و مجوز خارجی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقیه پروازها داخلی هستند بنابراین ظرفیت ایجاد و بهره برداری تاکسی هوایی در کشور وجود دارد.

 

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه زیرساخت های موجود در فرودگاه های کشور در هوانوردی عمومی و تاکسی هوایی فراهم است، گفت: کمیته های لازم برای تصمیم گیری مسائل امنیتی نیز برای حمل مسافر تشکیل شده است مقررات درحال تدوین است.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی این است که هیچ وقت نباید فعالیت ایرلاین هوایی را به عنوان فعالیت لوکس درنظر گرفت، گفت: این کار بیشتر جنبه اقتصادی دارد بنابراین خط هوایی یکی از مقاصدی است که اگر به خوبی حمایت شود موجب شکوفایی اقتصادی در کشور می شود.

 

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  با بیان اینکه کلیه سیستم های ناوبری، روت های هوایی و مسیرهای فضایی که در کشور برای پروازهای خارجی، داخلی و عبوری وجود دارد در مجموعه گسترده ای  تحت ناوبری هواپیمایی ایران قرار دارد، ادامه داد: بخشی هم به عنوان متصدی ایرلاین (تاکسی هوایی) وارد شده و آماده شروع فعالیت هستند.

 

اسفندیاری افزود: بخش دیگری در بخش حمل و نقل هوایی هواپیمایی کشور است که علاوه بر موضوع هوانوردی استانداردها و سیاست گذاری و قانونگذاری در بخش هواپیمایی با پشتیبانی ستاد فناوری های ریاست جمهوری برای مجموعه های دانش بنیان درحال آماده سازی و تجهیز است.

 

وی با اشاره به وجود 92 فرودگاه در کشور گفت: از این تعداد 54 فرودگاه تجاری زیر نظر ناوگان هواپیمایی و 38 فرودگاه دیگر نیز برای مقاصد خاص آزاد تجاری بکارگیری می شوند و پروازهای برنامه ای دارند و بقیه برای مقاصد خاص هستند.

 

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه قانون هواپیمایی کشوری برای همه بسترها حتی برای خطوط خارجی تدوین شده و به تصویب مجلس رسیده است، گفت: طبق مقررات نهادینه شده می توان خط هوایی راه اندازی کرد اما هدف اصلی برای خط های هوایی رشد اقتصادی است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان ماه رمضان مجلس استان بوشهر سبک زندگی اسلامی مسجد احیای شب قدر تاکسی هوایی حمل و نقل عمومی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال