Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:53:54 GMT

تحصیل در کانادا

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۸۱۲۲

تحصیل در کانادا

کانادا یکی از برترین نظام‌های آموزشی را در دنیا دارد. برخی از دانشگاه‌های این کشور مانند تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا جزء پنجاه دانشگاه برتر در رتبه‌بندی‌های جهانی می‌باشند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام سفیران سروش سعادت، این مسئله، به همراه جایگاهی که کشور کانادا در جهان دارد، باعث شده تا سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا خواستار عزیمت تحصیلی به این کشور و تحصیل و تحقیق در یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی آن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا، لازم است نخست از یکی از این مراکز علمی معتبر، پذیرش تحصیلی دریافت و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد. اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی را می‌توان دو گام اصلی در طی مسیر عزیمت تحصیلی دانست.

متقاضی جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌بایست از مؤسسات آموزشی مورد تأیید، یک پذیرش قطعی و غیر مشروط داشته باشد. دریافت این پذیرش نیز به نوبه خود، پیش‌شرط‌های خاص خود را دارا هست که از اصلی‌ترین موارد آن می‌توان به داشتنِ مدرک زبان اشاره کرد.

همچنین لازم است متقاضی بتواند هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در کانادا را تأمین کند که البته باید این مسئله را تحت عنوان تمکن مالی و در قالب ارائه گواهی بانکی، به اداره صدور ویزا اثبات کند.

بنابراین داشتنِ پذیرش تحصیلی از یکسو و داشتنِ تمکن مالی از سوی دیگر، دو پیش‌شرط اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی است که متقاضی باید واجد آنها بوده و به مرکز صدور ویزای کانادا نیز ارائه دهد.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا البته مدارک دیگری نیز لازم است که آنها را نیز باید تهیه و به همراه درخواست خود، تسلیم مقام مربوطه کرد. از جمله این مدارک می‌توان به مدارک هویتی مانند پاسپورت، عکس پرسنلی و ترجمه شناسنامه اشاره کرد.

باید بدانید که صدور هر نوع ویزای کانادا برای متقاضیان، نیازمند انجام اَعمال بیومتریک است. ازاین رو لازم است که صِرفا شخص متقاضی و بر اساس وقت قبلی، به مرکز صدور ویزای کانادا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کند تا از وی انگشت‌نگاری شود.

ویزای تحصیلی که برای متقاضیان صادر می‌شود، با توجه به طول دوره تحصیلی هر فرد، مدت اعتبار مشخصی خواهد داشت. شایان ذکر است که این ویزای صادره، قابلیت تمدید و حتی تبدیل را نیز خواهد داشت.

تحصیل در کانادا

در سایت رسمی دولت کانادا آمده است که آموزش بین‌المللی، در قلب رونق کنونی و آینده کانادا است. بیابید که چگونه مؤسسه یا سازمان آموزشی شما می‌تواند برای ایجاد فرصت‌های شغلی و عزیمت به کانادا کمک کند. این دو جمله فوق، به‌خوبی گویای دیدگاه هر دو طرف دراین‌باره است. یک‌طرف، دولت کانادا است که به پدیده عزیمت تحصیلی به کشورش به‌مثابه امکانی برای رشد و توسعه بیش از پیش آن سرزمین می‌نگرد و بنابراین اصولاً از این مسئله حمایت می‌کند؛ و طرف دیگر، متقاضیان عزیمت از طریق تحصیل هستند که بدین ترتیب این امکان را خواهند یافت که به کانادا رفته و از مزایای تحصیل در آنجا بهره‌مند شوند.

کانادا کشوری است که اصولاً مبتنی بر بسیاری از شاخص‌ها و در بسیاری از زمینه‌ها جز ۱۰ کشور برتر دنیا برای تحصیل است. افراد با تحصیل در این کشور، در یکی از محیط‌های پیشگام و پیشتاز آکادمیک دنیا آموزش می‌بینند و پس از تحصیل نیز افق گسترده‌ای را در پیش‌روی خویش خواهند داشت.

تحصیل در کانادا رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه تحصیلی هست ولی در بین کشورهای انگلیسی‌زبان مانند بریتانیا، امریکا، استرالیا و مانند آن‌ها، پایین‌ترین هزینه را دارد؛ اما همچنین برای دانشجویان خارجی در کشور کانادا، امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد که از این طریق می‌توانند تمام و یا حداقل بخشی از هزینه‌های تحصیلی خود را تأمین کنند.

بورسیه تحصیلی کانادا

تأمین منبع مالی برای دوران تحصیل، انواع مختلفی دارد. آنچه به عنوان بورسیه تحصیلی (Scholarship) می‌شناسیم، نوع واحدی نیست. این سرمایه یا منبع مالی غالباً در سه قالب ذیل ارائه می‌شود: Fellowship / Bursaries / Grant.

مورد اول که اصلی‌ترین منبع تأمین هزینه‌های مالی است، با توجه به صلاحیت علمی متقاضی به وی داده می‌شود. متقاضی، لازم است رزومه علمی چشمگیری را تهیه و ارائه کند. نمرات آموزشی، سوابق پژوهشی، افتخارات علمی، شرکت در همایش‌ها و سخنرانی در سمینارهای علمی، همه و همه از مواد تشکیل‌دهنده یک رزومه قوی خواهد بود.

اما موارد دیگر، کمک‌هزینه‌ای است که با توجه به نیاز مالی دانشجو به وی داده می‌شود. در دو مورد دیگر، صلاحیت علمی دانشجو مدنظر نیست ولی البته ارزیابی علمی از وی صورت می‌پذیرد.

تمامی این موارد در نظام آموزش عالی کانادا وجود دارد و از طریق آن می‌توان به تحصیل رایگان در کانادا دست یافت. بورسیه‌های تحصیلی در کانادا توسط دولت‌های استانی و فدرال و نیز بخش‌های خصوصی تأمین اعتبار می‌شود. عموماً اعطای بورسیه تحصیلی کانادا بر اساس برتری دانشگاهی و موفقیت تحصیلی و کیفیت پژوهشی به دانشجویان انجام می‌شود.

اگر شما هم خواستار تحصیل در کانادا هستید، می‌توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را دررسیدن به هدفتان همراهی کنند؛ و چنانچه دارای صلاحیت علمی لازمه نیز باشید، شما را در رسیدن به بورسیه تحصیلی یاری خواهند کرد.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحصیل در کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی