Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا دستور کار مثبتی در رابطه با ایران ندارد و اگر خواهان مذاکره است باید نشان دهد در ازای شروع این مذاکرات حاضر است چه چیزی به ایران ارائه کند/ این ممکن است منجر به از بین رفتن برجام و به وجود آمدن شرایطی نابسمان شود که خطرات درگیری در آن بیش از این افزایش پیدا می‌کند

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که آمریکا دستور کار مثبتی در رابطه با ایران ندارد و اگر خواهان مذاکره است باید نشان دهد در ازای شروع این مذاکرات حاضر است چه چیزی به ایران ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از مجله آمریکایی نیشن، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که روز گذشته با عباس عراقچی همتای ایرانی خود دیدار کرد، در گفت‌وگو با روزنامه روسیاسکایا گازتا گفت که در طی این رایزنی‌ها روسیه نگرانی خود را درباره تمایل رو به افزایش تهران برای خروج از توافق هسته‌ای اظهار کرده است.

ریابکوف با توجه به این موضوع در ادامه گفت: «این ممکن است منجر به از بین رفتن برجام و به وجود آمدن شرایطی نابسمان شود که خطرات درگیری در آن بیش از این افزایش پیدا می‌کند».

وی همچنین با اشاره به رویکرد آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ما شاهد فشاری زیاد از سوی آمریکا بر ایران و تلاش‌هایی [از سوی آمریکا] برای تهدید [ایران] هستیم. در عین حال دستور کار مثبتی وجود ندارد و آمریکا هیچ جایگزین دیگری پیشنهاد نمی‌کند و فقط اعلام می‌کند که آماده مذاکره است، اما این مبنایی برای مذاکرات واقعی نیست.

این دیپلمات روسی تاکید کرد که اگر آمریکا خواهان مذاکره با ایران است و باید پیشنهاداتی کند که نشان دهد حاضر است در ازای شروع مذاکره درباره شرایط توافق هسته‌ای چه چیزی به ایران ارائه کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک سال پیش در ماه مه میلادی با «فاجعه‌بار خواندن» توافق هسته‌ای این کشور را از توافقی که پس از سال‌ها مذاکره میان ایران و پنج قدرت دیگر جهان انجام شده بود خارج کرد و سپس تحریم‌هایی را که در اثر این توافق لغو شده بودند، دوباره بر ایران اعمال کرد.

دولت کنونی آمریکا مدعی است که ایران در تلاش است تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طی چهارده گزارش متوالی از تاسیسات هسته‌ای ایران، پایبندی کامل ایران را به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

همزمان با گذشت یک سال از زمان خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان، ایران اعلام کرد که قصد دارد اجرای دو مورد از تعهداتش در این توافق را متوقف کند و اروپا ۶۰ روز فرصت دارد تا برای حفظ توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.

تلاش آمریکایی‌ها برای از سرگیری مذاکرات با ایران در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا با عمل کردن به تعهداتش ذیل برجام به ایران احترام نگذارد، بر سر میز مذاکره با دونالد ترامپ نخواهد نشست.

وی درباره خروج دولت ترامپ از برجام نیز گفت: ما تمایلی به مذاکره با کسانی که زیر تعهدهایشان زده‌اند، نداریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید بر اینکه ایران تسلیم تهدیدات نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ایران هیچ‌گاه تحت فشار مذاکره نمی‌کند. نمی‌توانید ایرانی را تهدید کنید و انتظار داشته باشید به تعامل با شما بپردازد. باید از طریق احترام به تعامل پرداخت، نه از طریق تهدید.

ریابکوف در دیدار روز گذشته خود با عباس عراقچی با قدردانی از خویشتن‌داری ایران در طول یک سال گذشته، بر ادامه حمایت روسیه از برجام تاکید کرد و گفت: روسیه به تلاش‌های خود برای حفظ این توافق ادامه خواهد داد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری گزارش داد تل آویو یک هفته به حماس مهلت داد تا با پیشنهاد ارائه شده درباره آتش بس و تبادل اسرا موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری نوشت: اسرائیل یک هفته به حماس مهلت داده تا با آتش بس موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند. حماس برای آتش‌بس طولانی مدت تلاش می‌کند و خواهان ضمانت‌هایی از سوی آمریکا درباره احترام اسرائیل به آتش‌بس و عدم نقض آن است.

این مسئولان تأکید کردند: احتمالا حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس به عنوان جایگزین پیشنهاد اخیر به جای مخالفت با آن ارائه کند.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس تاکنون به جایی نرسیده است.

اخیرا رژیم صهیونیستی پیشنهادی را درباره آتش‌بس با همکاری مصری‌ها به حماس داده است که به گفته حماس در آن اشاره صریح و واضحی به پایان جنگ نشده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند، اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌