Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در نشست خبری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) در طول عمر با برکت خود زندگی سرشار از معنویت و سادگی داشت که امروز زندگی امام خمینی(ره) باید برای ما درس باشد و از راه ایشان پیروی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه به اینکه گرامیداشت یاد و خاطر امام(ره) و زنده نگه داشتن یاد و راه ایشان امروز یک ضرورت بسیار مهم است اظهار کرد: هرساله به مناسبت ارتحال امام(ره) برنامه‌های خوبی در استان و در کشور برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: در استان مرکزی به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ارتحال امام خمینی(ره) ۵ کمیته متشکل از بهداشت و درمان، پشتیبانی، حمل‌ونقل و ترابری، امنیتی و فرهنگی و روابط عمومی تشکیل شده است.

سرهنگ پاسدار گلشن زاده با اشاره به برنامه های استان در این جهت بیان داشت: برنامه سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی امام جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس ویژه ۱۳ خرداد و در خمین روز چهاردهم خرداد از برنامه‌های استان مرکزی درخصوص مراسم ارتحال امام(ره) است.

وی با بیان اینکه حضور در برنامه باشکوه سالگرد ارتحال امام(ره) در مرقد امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است افزود: امسال از شش استان  از جمله مرکزی، قم، البرز، سمنان، اصفهان و تهران برنامه اعزام به مرقد مطهر انجام می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی جمعیت اعزامی به مرقد امام خمینی(ره) از استان مرکزی را شش هزار نفر دانست و گفت:از این تعداد ۲ هزار نفر از ساوه،۱۵۰۰ زرندیه و ۲ هزار نفر از اراک که با خادمان و هدایتگران کاروان‌ها ۶ هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی در این خصوص ادامه داد: اعزام کاروان‌های اراک از جلوی درب مصلی بیت‌المقدس بعد از نماز ظهر و عصر صورت می‌گیرد، بعدازظهر آن روز  زائران از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بهره‌مندخواهندشد.

سرهنگ پاسدار گلشن زاده با اشاره به حضور خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران افزود: باتمهیدات صورت گرفته خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون  به مرقد امام خمینی(ره) اعزام خواهندشد.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای زائرین تصریح کرد: بسته های فرهنگی شامل وصیت‌نامه امام خمینی(ره)، بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و سایر موارد فرهنگی برای زائرین نیز تدارک دیده‌شده است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه یک تیم مستند ساز از گروه تلویزیونی سپاه روح الله استان مرکزی هم به مراسم اعزام خواهد شد گفت: تیم مستندساز سپاه روح الله تهیه یک مستند از زمان شروع رفت تا برگشت زائران به مرقد امام(ره) را برعهده دارند.

وی با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد تصریح کرد:۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به تعبیر امام راحل (ره) مبدأ نهضت اسلامی ایران است و از این جهت نقطه عزیمت و عطف تحولات تاریخ معاصر ایران محسوب می شود.

سرهنگ پاسدار گلشن زاده در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵خرداد نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و ملت ایران در این روز حماسه بزرگی خلق کردند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است. او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند، ایشان در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با ایشان رضایت می‌دهند، و بعد از گذشت یک سال به عقد ایشان در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند، و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند. ایشان در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند، و همسر گرامیشان را همراهی می‌کردند.

 

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • فوری/عروس امام خمینی درگذشت