Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:45:14 GMT

پوتین لایحه تعلیق پیمان آی ان اف را به مجلس دوما داد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۰۹۷۳

پوتین لایحه تعلیق پیمان آی ان اف را به مجلس دوما داد

رئیس جمهوری روسیه لایحه تعلیق عمل و پایبندی کشورش به پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد (INF) را به مجلس دوما داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس مجلس دوما اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه لایحه تعلیق پایبندی روسیه به پیمان موشکی هسته‌ای میانبرد را داده است و مجلس دوماً قرار است این لایحه را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود در این صورت تعهدات روسیه تحت پیمان INF به تعلیق درمی‌آیند.

در همین راستا سخنگوی ولادیمیر پوتین اعلام کرد: مجلس دوما قرار است رأی‌گیری درباره این پیمان را در ۱۸ ماه ژوئن انجام دهد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میلادی میان جماهیر شوروی و آمریکا امضا شد. این توافق طرفین را ملزم می‌سازد تا تمامی موشک‌های بالستیک و کروز هسته‌ای خود را با بردی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر که از زمین پرتاب می‌شوند، نابود سازند.

اما دوم فوریه واشنگتن رسما تعهداتش در این پیمان را به تعلیق درآورد و روسیه در اقدامی متقابل حکمی مبنی بر تعلیق تعهداتش تحت این پیمان را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست