Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:28:03 GMT

روسیه نگران استقرار موشک‌های آمریکا در ژاپن است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۱۰۶۸

روسیه نگران استقرار موشک‌های آمریکا در ژاپن است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که برای دیدار با همتای ژاپنی خود در در توکیو به سر می‌برد، بر نگرانی‌های امنیتی و سیاسی مسکو نسبت به استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در ژاپن تاکید کرد.

لاوروف در توکیو اظهار داشت: درباره عاری بودن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای با ژاپن اتفاق نظر داریم و هر دو معتقدیم که بحران شبه جزیره کره باید با تکیه بر منافع همگانی به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات وزیرخارجه روسیه در ژاپن در جریان اجلاس دو جانبه میان وزاری دفاع و امورخارجه دو کشور در توکیو صورت گرفته است.

امروز در چهارمین دور از مذاکرات ۲+۲ ژاپن و روسیه، «تارو کونو» و «تاکشی ایوایا»، وزرای خارجه و دفاع ژاپن با «سرگئی لاوروف» و «سرگئی شویگو»، وزرای خارجه و دفاع روسیه دیدار و گفتگو کردند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اوایل ماه مه اعلام کرده بود که وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و ژاپن در جریان نشست‌های خود درباره وضعیت پیرامون شبه جزیره کره، وضعیت مناطق و جزایر مورد اختلاف، سوریه، عدم گسترش و کنترل تسلیحات و همچنین همکاری دو جانبه در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهند کرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، برنامه این مذاکرات شامل مسائل امنیت جهانی و منطقه‌ای، برخی مسائل مرزی، وضعیت نظامی-سیاسی در منطقه و همچنین دورنماها برای همکاری نظامی دوجانبه خواهد بود.

ژاپن و روسیه اواخر ژانویه سال جاری میلادی مذاکراتی را با هدف امضای یک توافق صلح دائمی آغاز کردند.

از آن زمان تاکنون مسکو و توکیو در امضای این توافق صلح دائمی ناکام بوده‌اند چرا که این دو کشور هنوز نتوانسته‌اند که اختلافات خود را در خصوص جزایر کوریل حل کنند؛ جزایری که پس از جنگ جهانی دوم زیر کنترل و سلطه اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار گرفت، اما ژاپن همچنان نسبت به آن ادعای مالکیت دارد.

کد خبر 4629625

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ژاپن ایالات متحده آمریکا سرگئی شویگو سرگئی لاوروف کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو