Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با تاکید بر اینکه شهید پیروی به ما آموخت انفال قابل واگذاری نیست، اظهار کرد: مالکیت عرصه های ملی را به احدی نمی دهیم، اما طرح های ۱۰ تا ۳۰ ساله بهره برداری از این عرصه ها تهیه شده است.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، محسن یوسف‌پور در مراسم گرامیداشت چهاردهمین سالگرد شهادت مهندس «ناصر پیروی»، از شهیدان عرصه حفاظت و صیانت از انفال که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان برگزار شد، مجموعه همکاران منابع طبیعی را رهرو واقعی راه این شهید بزرگوار دانست و اظهار کرد: شهدا برای ما بسیار ارزشمند هستند و در کنار این ارزشمندی باید ادامه دهنده راه مقدس شهدا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهیدان «ناصر پیروی» و «رشید غفاری» را شهیدان منابع طبیعی گیلان دانست و افزود: شهید پیروی در راه مبارزه با واگذاری انفال و زمین خواری و شهید غفاری در راه مبارزه با قاچاق چوب به شهادت رسیدند.

این مقام مسئول با بیان اینک امروز استان‌های شمالی به ویژه گیلان با مافیای زمین و چوب مواجه هستند، خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدای انفال از ابتدای سال ۹۶ تاکنون دو مسئله واگذاری عرصه‌های ملی و قاچاق چوب‌های جنگلی را در گیلان ریشه کن کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان ادامه داد: طی دو سال گذشته واگذاری قانونی و غیر قانونی زمین صورت نگرفته است، اما حق بهره برداری از اراضی ملی را در قالب طرح‌های جنگلداری، پارک‌های جنگلی و زراعت چوب واگذار کردیم.

وی گیلان را نیازمند توسعه دانست و یادآور شد: باید از اراضی ملی برای توسعه گیلان استفاده کنیم، اما حق نداریم سند عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به نام افراد بزنیم؛ هدفی که شهید پیروی به دنبال آن بود.

یوسف پور یکی از اقدامات شهید پیروی را جنگل‌کاری در عرصه‌های خشک و فاقد پوشش گیاهی شهرستان ماسال دانست و تصریح کرد: این شهید بزرگوار ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال را بر عهده داشت و لذا با تهیه طرح‌های جنگل‌کاری اراضی ملی را احیا کرد. امروز همه آن نهال‌ها قد کشیده و تبدیل به درخت شده اند و کسی جرأت تصرف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شهید پیروی به ما آموخت انفال قابل واگذاری نیست، اظهار کرد: مالکیت عرصه‌های ملی را به احدی نمی‌دهیم، اما طرح‌های ۱۰ تا ۳۰ ساله بهره برداری از این عرصه‌ها تهیه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر عدم بهره برداری اقتصادی از درختان جنگلی، گفت: جنگل‌های هیرکانی علاوه بر تولید اکسیژن از اقلیم منطقه حفاظت می‌کنند و سرسبزی گیلان مرهون این جنگل‌هاست. تلاش مجموعه همکاران منابع طبیعی استان در تثبیت اقلیم نیز موجب شد از سیل و بلایای طبیعی مصون بمانیم.

وی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی توأم با توسعه پایدار را مد نظر دانست و خاطرنشان کرد: شهدای انفال از ما می‌خواهند که دیگر شاهد واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی و قطع قانونی و غیر قانونی درختان جنگلی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گیلان نیز، شهیدان انفال را مصداق بارز آیه «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ…» دانست و افزود: خدمت در راه خدا اجر مجاهدت فی سبیل الله را دارد.

وی شهید پیروی را انسانی مؤمن، متعهد و استوار دانست و اظهار کرد: این شهید بزرگوار در راه خدمت به اسلام و انقلاب ایستاد و حیات ابدی پیدا کرد.

این کارشناس دینی طبیعت و منابع طبیعی را عامل سلامتی و حیات انسان دانست و متذکر شد: بی‌تردید، حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی به مثابه جهاد بزرگ است و اجر دنیوی و اخروی دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید پیروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری

 مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟