Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@17:13:12 GMT

۲۵ هزار نفر ایرانی در انتظار اهدای عضو هستند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۳۱۴۹

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر ایرانی در انتظار اهدا و پیوند عضو از جمله کلیه، کبد و مغز استخوان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج حریرچی شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی (ره) در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد 8600 نفر در انتظار پیوند کلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هزینه هنگفت دیالیز در کشور افزود: در وضعیت فعلی 32 هزار بیمار دیالیزی در کشور داریم که متاسفانه فشار خون بالا و دیابت دو عامل اصلی مشکلات کلیوی و دیالیز است و از سویی سبکهای زندگی و تغذیه ناسالم نیز موجب افزایش بیماران دیالیزی شده است.   معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: در مقابل هزینه هنگفت دیالیز پیشنهاد ما پیوند کلیه است که این مهم باید با فرهنگسازی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سطح جامعه پیاده شود و بتوان به واسطه آن هزینه های کمرشکن را کاهش داد.   حریرچی با اشاره به راهاندازی مرکز پیوند کلیه در استان اردبیل افزود: به زودی بخش پیوند مغز استخوان و پیوند کبد نیز راهاندازی میشود و این خدمات درمانی موجب میشود تا سفرهای درمانی اردبیلیها کاهش یافته و شهروندان در شهر خود درمان شوند.   وی با اشاره به جدیت وزارت بهداشت در ارتقا خدمات درمانی استانها و کاهش سفرهای درمانی، افزود: در واقع زمانی گردشگری سلامت را میتوان پیاده کرد که در وهله نخست به بیماران یک استان خدمات ارائه کرد و در ادامه این خدمات به بیماران سایر مناطق ارائه شود.   معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به بیمارستان نیمه تمام تروما اردبیل نیز گفت: راهاندازی این واحد درمانی نیز خواهد توانست منجر به بهبود کمی و کیفی خدمات درمانی این استان شود.   منبع: تسنیم     

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، فرح بابایی، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم روز جهانی ماما که در هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: حرفه مامایی از سابقه آموزش آکادمیک بیش از ۱۰۰ سال برخوردار است.

وی گفت: کشور ایران از نظر آموزش مامایی سرآمد منطقه می‌باشد و بر اساس رتبه بندی بین المللی آموزشی رتبه سوم در جهان را داراست.

رئیس گروه توسعه خدمات مامایی وزارت بهداشت افزود: اکنون ۸۰ هزار همکار ماما در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

بابایی ادامه داد: تعرفه گذاری خدمات مامایی بلوک زایمان از سال قبل آغاز شده و در سال جاری مشکلات اجرایی آن مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت در خصوص خرید راهبردی خدمات نیروی ماما دستورالعمل‌هایی را مصوب کرده است.

رئیس گروه توسعه خدمات مامایی وزارت بهداشت اظهار داشت: ماماها در خط مقدم جوانی جمعیت نقش بسیار مؤثری دارند که تلاش‌های چشمگیر و اقدامات خوبی را در این حوزه دارند.

کد خبر 6099764 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/