Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیروهای نظامی افغانستان موفق شدند که حملات شبه نظامیان طالبان را در مرکز استان فاریاب در شمال افغانستان دفع کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از مرکز استان «فاریاب» در شمال افغانستان (هم مرز با ترکمنستان) خبر می‌رسد، گروهی از شبه نظامیان طالبان حملاتی را در مرکز شهرستان «شیرین تگاب» علیه نیرو‌های افغانستانی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان طالبان مواضع نیرو‌های افغانستانی را در منطقه «تورتکل بلوچ» هدف قرار دادند، اما نیرو‌های ارتش، پلیس و دفاع مردمی به سرعت وارد عمل شدند و پیشروی آنان را متوقف کردند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های افغانستانی پس از ۹ ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات نیرو‌های شبه نظامی طالبان را به طور کامل دفع کنند و ۵ نفر از آنان را کشته و ۶ تن دیگر را هم زخمی کنند.

۴ تن از نیرو‌های افغانستانی در جریان دفع حملات در این محور زخمی شدند؛ اگر منطقه «تورتکل بلوچ» از کنترل نیرو‌های افغانستانی خارج و به تصرف نیرو‌های طالبان درآید، شهرستان «شیرین تکاب» به طور کامل سقوط می‌کند.

به گزارش میزان، «شیرین تگاب» یکی از ۱۴ شهرستان استان فاریاب محسوب می‌شود که نیرو‌های افغانستانی فقط بخش کوچکی (تورتکل بلوچ) را در کنترل دارند و سایر مناطق در سیطره نیرو‌های طالبان است.

از مرکز شهرستان «دولت آباد» خبر می‌رسد، گروهی از شبه نظامیان طالبان حمله‌ای را علیه ایستگاه دفاعی و مواضع نیرو‌های افغانستانی ترتیب دادند  که بر اثر آن یک تن جان باخته و یک تن دیگر هم زخمی شده است.

در جریان درگیری‌ها در حومه شمال غرب شهرستان دولت آباد نیز دو تن از شبه نظامیان طالبان کشته شدند؛ شهرستان دولت آباد در شمال شهرستان شیرین تگاب واقع شده و نیرو‌های امنیتی فقط مرکز این شهرستان را تحت کنترل دارند.

به گزارش میزان، شبه نظامیان طالبان حدود ۴۰ درصد از مساحت استان فاریاب (شهرستان‌های موهستان، پشت کوه، بلچراغ، شیرین تگاب) را در تصرف دارند و شهرستان «میمنه» تنها نقطه‌ای در این استان محسوب می‌شود که در کنترل کامل ارتش افغانستان است و در سایر نقاط درگیری‌ها ادامه دارد.

در حال حاضر، درگیری‌ها میان نیرو‌های ارتش افغانستان و شبه نظامیان طالبان در شهرستان‌های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، دولت آباد، خواجه سبزپوش ولی» ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات افغانستان ارتش افغانستان فاریاب طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند