Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امشب در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شیراز با بیان اینکه نقش رسانه و هنر پیامبر گونه است، گفت: گاهی نقدهای شیرازی را توسط اهالی رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر در شیراز می شنوم که ارث از سعدی بردند و این هنر اسلامی ایرانی است که در شیراز به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید به تولید محتوا در رسانه اهمیت داد و همانطور که در ادبیات رشد داشتیم باید کاری کرد که در زمینه تولید محتوا هم به جایگاه شایسته و درخوری برسیم.

آیت الله دژکام بیان کرد: محور دیگری که در حوزه رسانه مطرح است مطالبه گری است و مطالبه گری رسانه غیر از مطالبه گری مدیریتی است زیرا رسانه از جانب مردم سخن می گوید که در این راستا باید رسانه ها به رشد هنر کمک کنند.

او افزود: قدرت رسانه باید با پشتوانه مردمی باشد، باید جایگاه خود را در بین آحاد مردم حفظ کند.

وی تصریح کرد: ۴۰ سال به روحانیت ظلم شده و هنوز نان از دولت نخورده است تا جایی که روحانیت تشییع در مقابل منزلش کشته می‌شود و کسی کلمه شهید را به زبان نمی‌آورد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: برخی از کسانی که می‌گویند امام جمعه محافظ نمی‌خواهند خودشان نگهبانان خود را تحویل نداده‌اند زیرا می‌دانند چه خبر است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: نظام ارزشی دینی را باید عمومی کرد و امروز ضعف اطلاع و آگاهی در سخنان مدیران و روابط عمومی‌ها دیده می‌شود و رفتارهای خداپسندانه باید توسعه داشته باشد که لازمه همه کارها داشتن ایمان است.

در این نشست جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، رسانه و روابط عمومی های استان ظرفیت ها، چالش ها و مشکلات پیش روی خود را بیان کردند.

شعر خوانی چندین شاعر صاحب نام استان از دیگر بخش های این نشست بود.
انتهای پیام/م

دیدار امام جمعه شیراز با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی عصر شنبه در مراسم یادبود علمای فقید و شهدای روحانی شهرستان آستانه اشرفیه که در حسینیه حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد علمای فقید شهرستان، اظهار کرد: شأن مهم عالمان دین، هدایت‌گری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عالمان در طول تاریخ همواره به عنوان الگوی دینی و مرزبان عقاید و اخلاق دینی بودند، تصریح کرد: در مواجهه با دین دو نگاه وجود داشته است یکی اینکه از بین بردن دین از سوی اتحاد جماهیر شوروی با نابودی کلیساها انجام پذیرفت و مورد دوم محدود کردن دین بود و تلاش کردند آن را در امر فردی خلاصه کنند.

وی با بیان اینکه اگر معرفت وجود داشته باشد هدایت به وجود می‌آید، اضافه کرد: باید با علما همنشینی کرد و علما مردم را به هدایت‌گری می‌کشانند و شک انسان‌ها را به یقین تبدیل می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب اعمال خوب و حفظ آن‌ها باشد و نباید تمام کارهای خوب خود را به دیگران به طور مدام بازگو کند، افزود: باید در نزد عالمانی باشیم که تکبر انسان را به تواضع تبدیل نمایند و ما را از ناخالصی به خالصی دعوت کنند.

وی تصریح کرد: امام معصوم هدایت‌گر و دستگیر انسان‌ها است؛ نسبت به امام زمان (عج) کوتاهی و بی‌محبتی می‌کنیم و نتوانستیم با ایشان ارتباط بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار امام معصوم هدایت بشر است، گفت: امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در کوفه ۹۰۰ استاد تربیت کردند که احادیث ایشان را نقل می‌کردند، تاکید کرد: کار دانش‌آموخته مکتب امام صادق (ع) نیز هدایت است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۷ هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است، تصریح کرد: ایشان حدود ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف تربیت کردند.

کد خبر 6096715

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری