Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
برخی از دستگاه‌ها در اجرایی شدن مصوبات سند نقشه جامع علمی کشور کم کاری می‌کنند
منصور کبگانیان، دبیر نقشه جامع علمی کشور  در خصوص آخرین وضعیت ابلاغ این نقشه گفت: نقشه جامع علمی کشور تمام بند‌های آن تصویب و به نهاد‌های زیربط ابلاغ شده است و به طور کلی به سه قوه ابلاغ شده است و باز هم موارد ویژه را به صورت تک تک هم ابلاغ کردیم، چون برخی از موارد مشترک بین دستگاه‌ها نبود به صورت جداگانه ابلاغ شده است.

وی افزود: برای اجرایی شدن این سند برای هر کدام از بند‌ها نظارت و ارزیابی می‌کنیم که اجرایی شدن‌ها متفاوت بوده که از ۶۰ تا ۱۹ درصد اجرایی شدند، برخی از مصوبات در اجرایی شدن پیشرفت خوبی داشت، اما برخی دیگر که آسیب شناسی کردیم به خوبی اجرایی نشد.  
طهرانچی: حداکثر افزایش شهریه دانشگاه آزاد ۱۵ درصد است
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه شهریه‌های حداکثر تا ۱۵ درصد افزایش پیدا خواهند کرد، گفت: بیمارستان رودهن در صورتی ساخته خواهد شد که مسئولان و خیران منطقه همت کنند.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش تورمی که در کشور وجود دارد و از طرفی افزایش ۱۸ درصدی هیات دولت برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته است ما مجبوریم جهت جبران این افزایش را محل افزایش شهریه‌ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سطوح مختلف متفاوت است و در رشته‌های گوناگون کم یا زیاد می‌شود.
ثبت‌نام بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان از ۱۸ خرداد ماه آغاز می‌شود
حجت الاسلام مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ثبت نام دور جدید اعزام دانشجویان به عتبات گفت: ثبت نام بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان از ۱۸ خرداد آغاز و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: پس از پایان ثبت نام قرعه کشی ۳۰ خرداد انجام می‌شود و اعزام‌ها از ۲۷ تیر ماه آغاز خواهد شد که تا ۱۵ مهر ماه ادامه خواهد یافت.  
بخشی از زمین‌های دانشگاه علامه معارض حقوقی دارد
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص علت تاخیر در تجمیع خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: زمین‌هایی که برای ساخت خوابکاه در نظر گرفتیم معارض حقوقی دارد.

حسین سلیمی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت طرح تجمیع خوابگاه‌های علامه گفت: این طرح هنوز به سرانجام نرسیده و زمین‌هایی که متعلق به دانشگاه هاست معارض حقوقی دارد، در حال مذاکره هستیم و در صورتی که این مشکل حل شود برای طرح جامع خوابگاه‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه ما این است که خوابگاه‌های کوچک در سطح شهر را جمع آوری کنیم و تبدیل به مجتمع خوابگاهی شود که هم هزینه‌های دانشگاه کمتر شود و هم مشکلات رفت و آمد دانشجویان حل شود در حال حاضر در ۱۱ نقطه شهر خوابگاه داریم که ظرفیت این خوابگاه‌ها از ۵۰ نفر تا هزار نفر است که باید در یکدیگر تجمیع شوند.   سیزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیزدهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور به همت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، فراخوان شرکت در این همایش اعلام شد وعلاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://nahadiran.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز سرا‌های دانشجویی به حساب دانشگاه‌ها واریز شد   ناصر مطیعی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پرداخت بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال بابت مرحله اول تعمیر و تجهیز سرا‌های دانشجویی به حساب ۲۰۳ دانشگاه کشور و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی افزود: با پرداخت این مبلغ از سوی صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند نسبت به تعمیر و تجهیز سرا‌های دانشجویی اقدام کنند.
فعالیت ۵۰۰ خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به تفکیک نوع مالکیت دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد و بیش از ۷۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۵۰۰ خوابگاه اسکان دارند.

 معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که تا پایان شهریور ماه سال ۹۷ در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی استخراج شده است، تعداد ۵۰۰ خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد. از تعداد ۵۰۰ خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۴۷ خوابگاه مالکیت استیجاری دارند که بر این اساس ۱۷ خوابگاه استیجاری دخترانه و ۳۰ خوابگاه استیجاری پسرانه، اسکان برخی از دانشجویان علوم پزشکی را در اقصی نقاط کشور عهده‌دار هستند.

همچنین تعداد کل خوابگاه‌های دانشجویی وقفی ۱۲ خوابگاه است که از این تعداد ۷ خوابگاه متعلق به دخترانه و پنج خوابگاه پسرانه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهریه دانشگاه آزاد شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت نام عتبات دانشجویی ثبت نام عتبات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، مهرداد محمدی ادوار حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: این تشکل‌ها بستر بسیار خوب و مناسبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند دانشجو را از انفعال در فعالیت دانشجویی و فرهنگی خارج سازد و آن را مهیای حرکت در جهت پیشرفت کشور نماید.

وی در ادامه به موضوع لزوم رقابت بین سایر تشکل‌ها و جریانات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: وجود رقابت کاری در کنار حفظ دوستی‌ها و همکاری های مشترک باعث افزایش بهره‌وری و سطح کیفی برنامه‌های اجرایی خواهد شد چراکه همه این مجموعه‌ها دارای هدفی واحد و آن‌هم رشد و پیشرفت نظام آموزش عالی و به طبع آن کشور هستند و این امر بایستی مورد توجه این دست‌اندرکاران قرار گیرد که این رقابتِ درست منجر به پیشرفت در این حوزه‌ها خواهد شد.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشجو نباید نسبت به اتفاقات اطراف خود منفعل و بی‌تفاوت باشد، گفت: تشکل‌های دانشجویی در مسیر فعالیت خود نباید تحت تاثیر جریان‌ها و فعالیت‌های سیاسی قرار گیرند و از گرفتار امر سیاسی‌کاری شدن پرهیز کنند که این موضوع آفتی بزرگ و تاثیرگذار بر فعالیت‌های دانشجویی است.

ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در نظام اسلامی، دانشگاه تنها محل ارائه و کسب آموزش‌های علمی نیست، بلکه محلی برای هویت‌سازی و آماده‌سازی فرد برای مراحل بعدی زندگی و دوران پسا تحصیل وی هست و این موضوع می‌طلبد که مسئولین نیز اهمیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی را بیش‌از پیش درک کنند.

مهرداد محمدی با بیان اینکه دشمن همواره دانشگاه‌ها و قشر دانشجو را مورد هدف قرار داده و برای دست‌یابی به اهداف شوم خود همواره برای سوءاستفاده از محیط دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند اما حضور جوانان مومن، معتقد و انقلابی در این مسیر، بیش از پیش دشمنان را مأیوس کرده است و این موضوع در جامعه و محیط اطراف نیز اثرات مطلوبی را برجای خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی امسال خود با دانشجویان مبنی بر کمرنگ بودن پیشرفت‌های کشور در ذهن و مواضع دانشجویان، گفت: همانطور که معظم له بارها تاکید نمودند بایستی در کنار نگاه انتقادی منصفانه و همراه با راهکار به مسائل و مشکلات کشور، نگاه مفتخرانه به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و پرشمار کشور در حوزه‌های مختلف را نیز داشت و علاوه بر این نگاه به تبیین آن‌ها نیز برای سایر قشر دانشجو در چارچوب تشکیلات و مجموعه‌های موجود پرداخت.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ارتباط با محدودیت‌ها و چالش‌های تجربه شده در دوران مسئولیت در این دانشگاه ضمن قدردانی از همراهی مسئولین به نکاتی از جمله اجازه ندادن متولیان، وجود برخی ملاحظات خاص و محدودیت‌زا مبنی بر انجام فعالیت‌ها و صرف بودجه‌ها صرفا در محدوده دانشگاه اشاره کرد و افزود: وجود این دست از قوانین علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از ارتباط بیشتر محیط دانشگاه‌ با محیط برون دانشگاهی می‌شود در نهایت مانعی نیز بر انجام برخی فعالیت‌های بیشتر بوده و ایجاد محدودیت کرده است.

محمدی در پایان در خصوص فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در زمان مسئولیت خودت با بیان اینکه در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و همراه با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند از فعالیت‌هایی نظیر برپایی مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه جهت دانشجویان و عموم مردم، ضدعفونی اماکن عمومی و دانشگاهی به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، برگزاری اردوی راهیان نور بصورت مجازی، کاروان‌های نیکوکاری و اروهای جهادی، برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بسیای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن زمان یاد کرد.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1226830

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی