Web Analytics Made Easy - Statcounter

آماده باش ارتش سوریه با عبور تانک های اسراییلی از خط آلفا در جولان، ارجاع پرونده حادثه فجیره به شورای امنیت با متهم کردن ایران، اعلام دشمنی رسمی عربستان با ترکیه، اجرای توافقنامه همکاری دفاعی امارات و آمریکا و اظهارات جدید ترامپ در مورد مذاکره با ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به واکنش شدید روسیه به تهدید نظامی آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه به شدت از لحن برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران علیه تهران انتقاد کرد.

وی اعلام کرد: رفتار خصمانه آمریکا در دنیا از هر مرزی که می‌توان تصور کرد، فراتر رفته است. منطقه‌ای پس از منطقه دیگر و کشوری پس از کشور دیگر و ملتی پس از ملت دیگر از این رفتار رنج می‌برد.

شایان ذکر است که برایان هوک امروز پنجشنبه مدعی شد: اگر ما مورد حمله قرار گیریم، ما قول داده ایم که پاسخگو باشیم، ما با نیروی نظامی پاسخ می‌دهیم. ما موقعیت نیروهای خود را در منطقه عوض کرده ایم. ما فکر می‌کنیم که این تغییر موقعیت، تأثیر بازدارنده ای بر محاسبات احتمالی نادرست ایران دارد.

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد: کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت‌های علیه ایران را دور بزنند، بلافاصله تحریم خواهند شد.

آماده باش ارتش سوریه با عبور تانک های اسراییلی از خط آلفا در جولان

تانک های رژیم صهیونیستی با عبور از خط «آلفا» در جولان اشغالی سوریه وارد منطقه عاری از سلاح و منطقه حائل بین نیروهای سوریه و نظامیان رژیم صهیونیستی شدند.نظامیان رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه نوار مرزی بین دو بخش جولان دقیقاً در منطقه غرب روستای "جباتا الخشب" نقض کردند».

منطقه عاری از سلاح، در سال ۱۹۷۴ از سوی سازمان ملل متحد به منظور جدا کردن نیروهای سوریه از نظامیان رژیم صهیونیستی ایجاد شد. در این منطقه نیروهای آندوف (نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد) مستقر هستند.

منبع خبری گزارش دادند که منطقه مذکور برای سال‌ها تحت اشغال گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) و سایر گروه‌های ترووریستی و تکفیری مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشت.

ارتش سوریه سال میلادی گذشته طی عملیاتی گسترده توانست جنوب این کشور و سه استانی را که در اشغال گروه های تروریستی بود، آزاد کند. این استان‌ها درعا، سویداء و قنیطره بود.

نیروهای آندوف همزمان با تحرکات صهیونیست ها برای ممانعت از هرگونه درگیری بین ارتش سوریه و نیروهای رژیم صیونیستی، به سمت منطقه حائل حرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در آمادگی بالایی قرار دارند و برای مقابله با هر حادثه ناگهانی، تجهیزات نظامی جدیدی به جولان ارسال کرده است.

تانک‌های رژیم صهیونیستی نیز ابتدای ماه میلادی گذشته (آوریل) با عبور از خط آلفا وارد منطقه عاری از سلاح جولان اشغالی سوریه شده بودند.

ارتش سوریه نیز به محض تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی فروا حالت آماده باش کامل برای نیروهای خود که در منطقه حضور دارند، صادر کرد.

منبعی امنیتی در این ارتباط گفتند که منطقه‌ای که نیروهای اسرائیلی وارد آن شده‌اند، عاری از سلاح است و تحت سیطره نیروهای آندروف و داخل خط قرمز است.

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. رژیم صهیونیستی در این جنگ علاوه بر جولان اشغالی سوریه، شبه جزیره سینای مصر، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را نیز اشغال کرد.

ارجاع پرونده حادثه فجیره به شورای امنیت با متهم کردن ایران

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه بار دیگر ایران را عامل انفجارهای اخیر در چند نفتکش در نزدیکی بندر «فجیره» امارات عربی متحده معرفی کرد و گفت واشنگتن به زودی مدارک نقش ایران در این حادثه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می‌کند.

بولتون که به امارات سفر کرده، گفت این «مدارک و مستندات» هفته آینده به شورای امنیت تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه «تهدید ایران» ادامه دارد، گفت: «نمی‌پذیریم که ایران واشنگتن و متحدانش را تهدید کند.»

بولتون که سال‌هاست یکی از سخنران‌های ثابت گردهمایی‌های گروهک تروریستی منافقین است و حتی به این گروهک وعده داده بود سال ۲۰۱۹ در تهران سخنرانی کند، در مورد سیاست واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما به دنبال تغییر نظام ایران نیستیم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم این هفته گفت ایران با رهبران کنونی خود می‌تواند «کشوری فوق‌العاده» باشد و واشنگتن خواهان تغییر نظام سیاسی ایران نیست.

بولتون امروز در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی شد که تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی به منطقه خلیج فارس، توانست در برابر ایران «بازدارندگی» ایجاد کند و ایران را به عقب‌نشینی واداشت.

ادعای نقش‌آفرینی ایران در حادثه فجیره در حالی مطرح می‌شود که همین «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران گفت هنوز نمی‌تواند در این مورد اظهار نظر قطعی داشته باشد و منتظر است تا نتیجه تحقیقات امارات در این مورد روشن شود.

اعلام دشمنی رسمی عربستان با ترکیه

عجلان العجلان رئیس اتاق بازرگانی ریاض، دولت کنونی ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان را دشمن عربستان و مقامات آن خواند.

وی افزود: سخنرانی ها، مواضع و هجمه های سازماندهی شده دولت ترکیه ضد عربستان برای همه آشکار شده است. من امروز به صراحت می گویم که دولت کنونی ترکیه به رهبری اردوغان دشمن عربستان و مقامات و ملت آن است.

العجلان تاکید کرد: هر گونه سرمایه گذاری یا گردشگری عربستان در ترکیه به مثابه حمایت از این دشمن است.

شایان ذکر است که روابط ریاض و آنکارا به دنبال قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به دست عوامل محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، بحرانی است.

اجرای توافقنامه همکاری دفاعی امارات و آمریکا

امارات متحده عربی و آمریکا، در بیانیه‌ای مشترک از آغاز اجرای توافقنامه همکاری دفاعی میان دو کشور، که اوایل سال جاری میلادی امضا شد، خبر دادند و تأکید کردند که این توافقنامه باعث تقویت هماهنگی نظامی میان دو کشور می‌شود و مشارکت قدرتمند نظامی، سیاسی و اقتصادی طرفین را در این برهه حساس، بیش از پیش تقویت می‌کند.

این بیانیه افزود: « ایالات متحده و امارات متحده عربی عمیقا علاقه‌مند به ترویج رونق و ثبات در منطقه هستند. این توافقنامه، با ترویج همکاری نزدیک تر در زمینه مسائل امنیتی و دفاعی و حمایت از تلاش‌های هر دو کشور برای حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس را ترویج می کند.»

همزمان با اعلام اجرای این توافقنامه، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌‌جمهوری آمریکا در امارات حضور دارد. او، روز گذشته با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد. جزئیات بیشتری از موضوعات مطرح شده در نشست دو طرف، مخابره نشده ولی احتمالا محتوای سخنان در ارتباط با افزایش تنشها در منطقه خلیج‌فارس و به خصوص در رابطه با ایران است.

ترامپ: می‌خواهم با ایران کنار بیایم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر ادعا کرد که ایران به «کشوری ضعیف» بدل شده و خواهان توافق با آمریکاست.رئیس‌جمهور آمریکا که در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، ابتدا در حال صحبت در مورد جنگ تجاری با چین بود که بحث را به سوی ایران برد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران خواهان توافق با آمریکاست.

او گفت: «به خاطر تعرفه‌های ما، چین در حال تبدیل شدن به کشوری ضعیف‌تر شده است، درست مانند ایران که بسیار ضعیف شده است و ایران هم خواهان توافق است.»

وی در ادامه صحبت‌هایش به بحث روابط با روسیه و گزارش «رابرت مولر» در مورد مداخله ادعایی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا پرداخت و باز هم بحث را به سوی ایران برد. وی داشتن رابطه خوب با رقبا از جمله روسیه و چین را خوب توصیف کرد و گفت: «من می‌خواهم با همه کنار بیایم، حتی می‌خواهم با ایران هم کنار بیایم، ایران می‌خواهد صحبت کند و اگر ایران می‌خواهد گفت‌وگو کند، من حاضرم.»

ترامپ پیش از این در جریان سفر به توکیو پایتخت ژاپن هم در اظهاراتی مشابه گفته بود که ایران با رهبران کنونی خود می‌تواند «کشوری فوق‌العاده» باشد و او حاضر است با ایران مذاکره کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران آمریکا برجام امارات عربستان ترکیه میترا استاد محمد علی نجفی معامله قرن روز قدس حماس اختیارات رئیس جمهور بیت المقدس پرویز مشرف کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی ارتش این کشور ۶ پهپاد اوکراینی را در آسمان استان های ورونژ، ریازان، بلگورود و کورسک رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که «دیشب تلاش جدید رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد علیه اهدافی در داخل خاک روسیه خنثی شد.»

این بیانیه درباره جزییات این حمله افزود: سامانه‌های پدافند هوایی ۶ فروند پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ سه فروند پهپاد بر فراز قلمرو استان ورونژ، یک فروند بر فراز قلمرو استان ریازان، یک فروند بر فراز قلمرو استان بلگورود و یک فروند پهپاد بر فراز قلمرو کورسک.»

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای درباره روند ادامه «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین اعلام کرد: یگان غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود. نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام ۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093746

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد