Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@03:53:53 GMT

بسیج؛ پیشگام در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۴۲۴۰

بسیج؛ پیشگام در گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز پنجشنبه، 9 خردادماه در دیدار بسیجیان دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از جمله مجموعه‌های آموزشی اثرگذار در جامعه است، گفت: این دانشگاه بواسطه اینکه تربیت معلمان را بر عهده دارد و فارغ التحصیلان این دانشگاه نقش بزرگی در تربیت نسل آینده کشور دارند از این رو میتواند در جامعه بیشتر از دیگر مراکز آموزشی اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش بسیج در این دانشگاه‌ها افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف؛ علمی، فرهنگی و سازندگی نقش آفرین بوده و هست و در واقع نقش بسیج سازندگی، همان نقش جهاد سازندگی است و بلکه سنگین تر و موثرتر است که جوانان مومن و متعهد در لباس سازندگی با محرومیت ها مبارزه می‌کنند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر جلوگیری از انحرافات فکری و فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: بسیج در عرصه فرهنگی و جبهه های اعتقادی باید آتش به اختیار وارد عمل شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ارتقا علمی یکی دیگر از رسالت‌های بسیج در دانشگاه‌ها است که در کنار فعالیت‌های جهادی خود دانشجویان بسیجی از نظر علمی هم باید نخبه باشند.
وی توجه به نماز اول وقت در دانشگاه‌ها را متذکر شد و گفت: تعهد و تقوا و همچنین اخلاق مدار بودن از دیگر ویژگی دانشجویان بسیجی است که میتواند برای آحاد جامعه الگو باشد.
حجت‌الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید پیشگام در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، ادامه داد: دانشگاه ها باید از نظر بصیرت دینی و سیاسی در بالاترین سطح باشند اما نباید محیط دانشگاه محلی برای بازی های سیاسی باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه گام دوم انقلاب پیشگام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان تجمع می‌کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید