Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال ۹۸ برای گسترش قرآن و خدمات قرآنی خبر داد. ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام سعید رضا عامری پنجشنبه شب در اولین همایش تکریم و تجلیل از خیرین قرآنی که در سالن دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، اظهار داشت: مسیر حمایت از قرآن و نهادینه شدن تعالیم قرآنی در کشور به طور جدی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اعتبار 300 میلیارد ریالی در بودجه سال 98 به خدمات قرآنی بیانگر اهمیت ویژه جایگاه قرآن در کشور است، افزود: از جمله اقداماتی که برای نهادینه شدن قرآن و مفاهیم آن صورت می گیرد تجلیل از خیرین،حافظان و عاملان قرآنی است .

لحظاتی با قاری تانزانیایی؛ از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تا همایش پیرغلامان حسینی‌همراهی در ازدواج جوانان دستور صریح قرآن کریم است‌اعتبار ویژه برای فعالیت‌های قرآنی در اردبیل تامین می‌شود

 عامری با بیان اینکه مردم کاشان در تاریخ ایران ستاره دار هستند، گفت: نام مردم این شهر به عنوان مردمانی متدین و دوستدار قرآن و اهل بیت(ع) ثبت شده و این دلیلی برای شروع و پایه گذاری این توفیق بزرگ از کاشان است.

وی با اشاره به اینکه قرآن آقای همه ی کلامها است تصریح کرد: این کتاب عظیم مرجع هدایت، سلامت فردی و اجتماعی است، برنامه زندگی که خالق هستی برای هدایت گری در بین ما فرستاده است.

عامری خاطر نشان کرد: در غرب بسیار شاهد بازگشت به دین هستیم زیرا متوجه این مهم که دین روشنگر راه انسانها است و فاصله انسان با دین دور افتادگی از مسیر زندگی را در پی دارد، شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرآن کریم هویت بخش زندگی ما است افزود: انسان هنگامی که از خود الهی خود جدا شود موجودی نا آرام می شود زیرا ذکر و یاد خداوند است که دل را آرامش می بخشد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز شاهد سردرگمی ها و خستگی های ناشی از فاصله گرفتن از پیام و کلام خداوند هستیم، عنوان کرد: یکی از تعالیم بزرگ خداوند و توصیه ی قرآن استقامت در مسیر الهی است و مهمترین شخصیت انقلابی پایداری است که تمام ارزشهای انسان را حفظ می کند و اگر این پایداری و مقاومت مباشد مانند جوامع غرب ارزشهای انسانی کمرنگ می شود .

  عامری تاکید کرد: سلطه گری های استکبار دنیا را زیر و رو کرده و تنها مردان بزرگی که مقابل آن استقامت کردند و پایدار به ارزشها شدند و مسیری معکوس را در پیش گرفتند شهدا هستند که با نظام سلطه به مقابله برخاسته و با حفظ قرآن و عامل بودن بر آن نجات خود و جامعه را رقم می زنند.

به گزارش تسنیم، اولین همایش تکریم و تجلیل از خیرین قرآنی به همت دفتر نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خیرین قرانی و حافظان وخدمتگزاران قرانی در سالن دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، و در پایان از خیرین و حافظان تجلیل به عمل آمد، این همایش همراه با نماز جماعت و مراسم افطاری برگزار شد.

انتهای پیام/ ت

R7845/P/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی