Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروز دهم خردادماه بعد از اتمام راهپیمایی و در خطبه‌های پیش از نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز جهانی فلسطین، مقاومت و حمایت فلسطین بیان کرد: از همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و از همه ملت و مردمی که امروز از گوشه و کنار در ماه مبارک رمضان و با حالت روزه‌داری برای احیای روز جهانی قدس در راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر بوده، گفت: امام خمینی(ره) فرمود: راهپیمایی روز قدس هر سال گسترده‌تر می‌شود، گرچه فرصت ما بسیار کوتاه است.»بر اساس اخبار منتشر شده بعد از برگزاری قدس از نظر کیفیت و کمیت هرسال مراسم روز قدس باشکوه‌تر برگزار می‌شود و امسال بیش از پیش برای توطئه‌هایی که در حال شکل‌گیری است احساس مسئولیت کردند.

اختری با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در تبیین اندیشه روز جهانی قدس افزود: امام یکی از شخصیت‌های برجسته زمان خودش بود و در روزهای آغازین توطئه جنایت‌کارانه انگلیس به نیات شوم و توطئه خطرناک ایجاد دولت جعلی اسرائیل توجه داشت و هشدار داد؛ امام با تمام وجود در برابر این توطئه ایستادگی کرد و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برنامه روز جهانی قدس را پایه‌گذاری نمود.

وی با اشاره به این‌که خنثی‌سازی توطئه سازش بین اعراب و اسرائیل را از تاثیرات شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» دانست و اظهار کرد: توطئه ایجاد سازش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس این‌که اسرائیل به عنوان مسئله واقعیتی که کشورهای عربی بپذیرند، پذیرفته شود، توسط آمریکا انجام شد؛ فلسطین به عنوان مسئله جغرافیایی باید شکل آن تغییر پیدا کند و کشوری به نام فلسطین قرار نبود در توطئه آن‌ها وجود داشته باشد.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به این‌که سران مرتجع عرب در تشکیل دولت جعلی اسرائیل نقش اساسی داشتند، تصریح کرد: توطئه امروز نیز برای راندن فلسطینی‌ها از فلسطین و تحقق حاکمیت جعلی اسرائیل در فلسطین است اما مقاومت لبنان و فلسطین با موشک‌های چندصدگانه خودشان اهداف اسرائیل را مورد هجوم قرار می‌دهند و توانستند اندیشه‌های اسرائیل را خنثی کنند؛ اسرائیل نتوانست سوریه و لبنان را پای میز مذاکره ببرد و لذا سازش به آن صورت انجام نشد.

مردم خیال نکنند راهمپیمایی بی‌تاثیر است

اختری یادآور شد: مردم خیال نکنند راهپیمایی‌ها تاثیر ندارد زیرا همه این راهپیمایی‌ها و بسیاری از سخنرانی‌ها در کشورهای مختلف منعکس خواهد شد و لرزه به اندام نتانیاهو و ترامپ و ملک‌های عرب می‌اندازد و به همین علت این سران خودفروخته و حاکمان مرتجع عرب در کشورهای خودشان آن‌قدر از حضور مردم وحشت دارند که اجازه راهپیمایی مردم را نمی‌دهند و بزرگ‌ترین مانع موفقیت مردم فلسطین سران مرتجع مانند بن سلمان،آل نهیان و جنایت‌کاران بال خلیفه هستند.

معامله قرن، خیانت قرن است

سخنران راهپیمایی روز جهانی با اشاره به این‌که خداوند وعده داده‌است که تکبیرگویی، مرگ‌گویی و قدم زدن مردم در راهپیمایی نزد خداوند به عنوان عمل صالح ثبت می‌شود و پاداش دارد، تاکید کرد: معامله قرن، توطئه خیانت‌گرانه قرن است، مسئله گسترش شهرک‌های اسرائیلی، بازنگرداندن فلسطینی‌ها به کشور خودشان، بیرون راندن فلسطینی‌ها از فلسطین، گسترش و توطئه حاکمیت جعلی اسرائیل به مناطق دیگر فلسطین از توطئه‌های امروز استکبار است.

وی با اشاره به این‌که مسئله فلسطین، مسئله اسلامی و جهانی و عضوی از جسم و جان اسلام است، افزود: از نظر شرعی، قانونی و حقوق بین‌الملل هیچ رهبری حق ندارد در معامله قرن وارد شود و فروشی از سرزمین‌های اسلامی را انجام دهد و لذا سران مرتجع، آمریکا و اسرائیل بدانند که نشست‌های جده و ریاض و..هیچ‌گونه تاثیری در مسئله آزادسازی و تداوم آن و مقابله با اسرائیل در میان مسلمانان ندارد و نخواهد داشت.

اختری با اشاره به این‌که آمریکا و ترامپ خیال می‌کنند این‌که توانسته سفارت خود را به قدس آورد به این سادگی می‌تواند فلسطین را نیز به اسرائیل بسپارد، بیان کرد: استکبار می‌خواهد مسئله فلسطین فراموش شود اما اتحاد مسلمان و ملت ایران توانسته مسئله فلسطین را گرم، پرشور و با حماسه قرار دهند و لذا امروز فلسطین یک مسئله زنده است.

وی ادامه داد: مراجع بزرگ اسلام و مسلمانان، دولت‌های مسلمان، موسسات بین‌المللی و حقوقی، موسسات مردمی، رسانه‌ها و دانمشندان و نخبگان و.. بدانید که امروز باید بر اساس مسئولیت خودمان در برابر این خیانتی که قرار است انجام بگیرد، بایستیم و حرکت آن‌ها را خنثی کنیم، ننگی که در مسئله فلسطین70 سال پیش بر پیشانی سران کشورهای عرب نشست ما نباید بگذاریم ننگ تشکیل دولت اسرائیل بار دیگر تکرار شود.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به این‌که امروز فلسطین قدرت‌مند است، گفت: امروز الحمدالله مردم فلسطین اتحاد بزرگی با یک‌دیگر دارند و بیش از 80 درصد مردم فلسطین با خیانت مخالف هستند و حتی دولت خودگردان آن‌ها نیز با این خیانت مخالف است و لذا نباید اجازه دهیم که خیانت و ننگ بار دیگر تکرار شود.

وی با اشاره به این‌که اسرائیل امروز در ضعف قرار دارد، تاکید کرد: امروز اسرائیل در شرایط بسیار نکبت‌باری به سر می‌برد و خیال نکنید که قوی است و اگر ترامپ و آمریکا به فکر افتادند که مسئله «عادی‌سازی» را مطرح کنند برای احساس نگرانی و ضعف خودشان است زیرا متوجه شدند که اسرائیل ضربه‌پذیر است و با چند موشک فلسطین همه اسرائیلی‌ها فرار کردند.

اختری در پایان با تاکید بر این‌که مسئله «عادی‌سازی» دولت آمریکا باید تحریم شود، گفت: مسئولان و دولت‌مردان اسلامی تمام کالاهای آمریکایی را در کشورهای اسلامی، مراجع بزرگ هرگونه توافق با اسرائیل، فروش خانه‌های فلسطینی در برابر اسرائیل و گرفتن پول از ملک سعود باید تحریم شود؛ همه باید اقدام کنیم و نباید سهل‌انگاری کنیم زیرا اسرائیل در حال نابودی و زوال است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم روز جهانی قدس استکبار جهانی اسلام فلسطینی راهپیمایی روز قدس حجت الاسلام اختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب