Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@21:43:08 GMT

آماده باش نیروهای مدیریت بحران

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۷۴۷۱

آماده باش نیروهای مدیریت بحران

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: تا ۲۰ خرداد با توجه به وضعیت جوی و احتمال طوفان و بارش باران رگباری نیروهای مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش صدای ایران از فارس، منصور درجاتی درباره طوفان و وزش باد در بعضی از نقاط استان تهران گفت: در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که تا آخر خردادماه وزش باد و طوفان همراه با بارش باران در استان اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: گاهی شدت وزش باد افزایش می‌یابد و گاهی نیز کاهش پیدا می‌کند و شرایط مختلفی دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: در چند روز اخیر که براساس اعلام سازمان هواشناسی وزش باد و طوفان گزارش شده بود در چند نقطه اتفاق افتاد ولی ما برای اطمینان بیشتر تمامی نیروهای اجرایی و ذی‌ربط استان را در آماده‌باش قرار دادیم.

درجاتی گفت: امروز نیز ممکن است فقط در چند نقطه وزش و طوفان داشته باشیم و حادثه و آسیبی نیز امیدواریم ایجاد نکند. آنچه رصد دوربین‌های ما نشان می‌دهند در حال حاضر شرایط آرام است و تنها بارش‌های رگباری در چند نکته داریم که در جاده هراز و فیروزکوه است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه وضعیت سدها در استان تهران چگونه است، گفت: سدها آب شرب تهران را ذخیره می‌کنند و پنج سد در استان تهران داریم و این سدها دائماً رصد می‌شود و ورودی و خروجی حجم آب از سدها را بررسی می‌کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: در حال حاضر سد طالقان پر است و سرریز می‌کند که خطری برای سازه و اطراف آن سد ندارد. سد لار نیز بیش از ۵۰ درصد پر شده است و سدهای ماملو و امیرکبیر نیز در حال پر شدن است.

درجاتی تأکید کرد: به هر حال تا ۲۰ خردادماه نیروهای مدیریت بحران در آماده‌باش هستند چرا که وضعیت جوی هوا و وزش باد و بارش باران متغیر است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بحران سیل صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکارهای لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

کد خبر 6088612

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند